Volumul vanzarilor a coborat cu 2,5%, la 299 milioane hectolitri de bere, iar veniturile au scazut cu 2,3%, la 26,8 miliarde de dolari. Volumul vanzarilor si veniturile au avut insa cresteri organice de 2,4%, respectiv 3,9%, noteaza grupul, informeaza Mediafax.

Totodata, profitul operational (EBIT normalizat) a inregistrat o crestere organica de 8,5%, la 8,1 miliarde de dolari.

AB InBev anticipeaza accelerarea cresterii profitului in trimestrul al patrulea, datorita cererii solide de bere din Brazilia, China si Rusia.

Grupul noteaza scaderea cheltuielilor si implicit a profiturilor pe finalul verii, datorita reducerii costurilor de marketing, mai mari in prima parte a anului in principal in urma promovarii marcilor de bere la Campionatul Mondial de fotbal din Africa de Sud.

Citeste si:

AB InBev produce aproape 20% din berea consumata la nivel mondial, potrivit Reuters.

Compania s-a format la sfarsitul anului trecut prin fuziunea companiilor Anheuser-Busch (SUA) si InBev (Olanda).

InBev a cumparat rivalul american Anheuser-Busch pentru 52 miliarde de dolari, iar grupul rezultat in urma fuziunii a devenit cel mai mare producator de bere din lume, pozitia a doua fiind ocupata de SABMiller Plc.

Compania nou formata a mostenit insa datorii de 45 miliarde de dolari, fiind necesare imprumuturi, majorari de capital si vanzari de active. Printre activele vandute se numara si operatiunile din Europa Centrala si de Est, printre care si InBev Romania, actuala Bergenbier SA, preluate de fondul CVC Partners pentru 1,5 miliarde euro (2,2 miliarde de dolari).