Compania franceza Yoplait a devenit al doilea mare brand global de iaurturi si isi distribuie produsele prin intermediul General Mills in SUA si alti parteneri in restul lumii.

Lactalis este interesat numai de preluarea unei participatii majoritare la Yoplait, care sa ii permita aplicarea unei strategii la nivel global, a anuntat compania cu sediul in Laval, Franta.

Yoplait este detinuta in proportii egale de fondul de investitii PAI Partners si grupul francez producator de lactate Sodiaal.

"Achizitia ar duce la crearea unui jucator francez major in industria mondiala a lactatelor si ar pastra brandul Yoplait in patrimoniul national francez", se arata intr-un comunicat al Lactalis.

Surse apropiate situatiei au declarat in iulie ca PAI intentioneaza vanzarea participatiei de 50% la Yoplait pentru circa 1,2 miliarde de euro.

Jacques Caillaud, purtator de cuvant al Sodiaal, a declarat ca grupul nu intentioneaza sa vanda participatia de 50% detinuta la Yoplait.

Citeste si:

Lactalis a aratat ca vrea sa implice Sodiaal in dezvoltarea Yoplait si va pastra actualele acorduri de aprovizionare cu grupul de lactate.

Grupul Lactalis si-a triplat vanzarile din afara Frantei in ultimii zece ani si intentioneaza sa continue extinderea.

Compania a cumparat in acest an divizia de lapte a Ebro Puleva pentru 630 milioane euro si fabrica branza si unt sub brandul President.

In 2009, Lactalis a avut vanzari de 8,5 miliarde de euro, din care 40% in Franta.

Luc Morelon, purtator de cuvant al Lactalis, a refuzat sa dezvaluie marime ofertei.

Publicatia les Echos a relatat ca oferta este de peste 1,3 miliarde de euro.