China, releva corespondentul la Beijing al Associated Press, a devenit deja un exportator net de automobile si camioane, o data cu lansarea masiva pe pietele Asiei, Africii si Orientului Mijlociu a unor modele produse de firmele chinezesti Geely Group si Chery Automotive. Potrivit Xinhua, in primele 10 luni ale acestui an, China si-a majorat exporturile auto pana la 133,3 la suta, respectiv cu 7.000 vehicule in plus fata de anul trecut.

Analistul american Michael Dunne, citat de Associated Press, pune acest salt al exportului chinez de automobile de productie proprie pe seama prezentei tot mai masive, in ultimii ani, pe piata Chinei a producatorilor straini de automobile.

Din surse de la Beijing, analistul american a aflat ca firmele chinezesti ar putea exporta, pana la finele acestui an, aproximativ 125.000 vehicule, din care 20 - 25 la suta sunt produse de firmele indigene Geely si Chery, la preturi foarte avantajoase, sub 10.000 de dolari.

Chery are in plan inclusiv o cooperare cu producatorul american Malcolm Bricklin' Visionary Vehicles pentru plasarea de vehicule chinezesti si pe piata americana, astfel incat exportul de automobile al Chinei sa ajunga la 2 milioane de unitati pe an. Din 2007 sunt asteptate cinci modele noi. Cele ieftine nu sunt atractive pe piata interna din marile orase, motiv pentru care ele sunt vandute in zonele mai sarace ale tarii, precum si in tari din Africa, Asia sau din Orientul Mijlociu, cu prioritate in Algeria si Siria. Vanzarile de automobile pe piata chinezeasca au ajuns deja la 5 milioane pe an. Prioritare sunt, insa, modelele din import cum ar fi Mercedes S-Class, BMW 7 si Lexus, cu preturi ce incep de la 50.000 de dolari.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri