Studiul, efectuat de Centre for Retail Research pentru site-ul Kelkoo, estimeaza ca vanzarile retail de pe cele mai mari piete din Europa cresc cu numai 0,8% in perioada anterioara Craciunului.

Estimarile sunt calculate pe baza datelor de la institute nationale de statistica, organizatii independente de cercetare si prin sondaje la 50 de retaileri importanti din Marea Britanie, Franta, Germania, Spania, Italia, Olanda, Danemarca, Norvegia si Suedia.

"Desi circumstantele economice au rezultat intr-un trend de austeritate, economii mai mari si o folosire mai redusa a creditului, anticipam un start pozitiv in 2011 pentru retaileri", a declarat directorul de marketing al Kelkoo Chris Simpson.

Citeste si:

Astfel, se estmeaza ca europenii vor cheltui in medie, in ianuarie, 344,35 euro fiecare pe cumparaturi. Cea mai importanta crestere, de 3,6%, va fi inregistrata in Germania, urmata de Spania (2,5%) si Danemarca (2%). Olandezii si norvegienii vor creste in ianuarie cheltuielile pe cumparaturi cu 1%, respectiv 1,1% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului 2010.

In Marea Britanie, consumatorii vor cheltui cu 1,6% mai mult, insa daca se exclud efectele cresterii inflatiei si majorarea TVA care urmeaza sa intre in vigoare de la inceputul anului se observa o scadere de 3,1% in primul trimestrul din 2011, noteaza studiul.