In ultimul trimestru al anului trecut, vanzarile din Europa de Est ale Metro au avansat cu 6,9%, comparativ cu perioada corespunzatoare din 2009, la 4,9 miliarde de euro, se arata intr-un raport preliminar al grupului privind vanzarile din 2010. In total, incasarile retailerului s-au situat la 19,7 miliarde de euro in ultimele trei luni ale anului trecut, in crestere cu 1,6%.

Pentru divizia Metro Cash & Carry, in Europa de Est trendul pozitiv care a caracterizat primele noua luni din 2010 a continuat si in al patrulea trimestru. Contributii semnificative la cresterea vanzarilor au avut pietele din Rusia, Turcia si Ucraina, in timp ce in Romania si Grecia rezultatele au fost slabe.

La nivel de grup, unitatea a raportat incasari de 31,1 miliarde de euro in 2010, comparativ cu 30,6 miliarde de euro in 2009.

In ceea ce priveste divizia de hipermarketuri Real, raportul mentioneaza ca in Europa de Est incasarile au inregistrat un avans de doua cifre anul trecut. Cu toate acestea, in trimestrul patru ritmul de crestere a vanzarilor a fost sub nivelul primelor noua luni.

"In timp ce vanzarile din Rusia si Turcia au continuat sa creasca dinamic, conditiile macroeconomice dificile din Romania au dus la inca un declin al incasarilor", noteaza Metro.

Citeste si:

Vanzarile totale ale diviziei Real au avansat anul trecut cu 1,8%, la 11,5 miliarde de euro.

In Romania, la finele anului 2010 Metro Cash & Carry avea 26 de magazine, cu doua mai mult decat in 2009. Totodata, Real avea 25 de magazine, fata de 24 in 2009.

Metro anticipeaza pentru 2010 un profit operational de 2,3 miliarde de euro.