In opinia Simonei Mihai, reprezentantul Epson in Romania, piata autohtona de imprimante va ajunge la maturitate peste 2-3 ani.
Wall-Street: Cum ati intrat in industria IT, si mai exact in sectorul imprimantelor?

Eram in anul doi de facultate cand am ales un job part-time la MB Distribution, distribuitor EPSON in Romania. Am inceput sa lucrez in departamentul de marketing, apoi am fost promovata pe pozitia de Sales Representative, iar in 1999 am devenit Sales Manager. O noua promovare a venit in anul 2002, cind a fost numita Executive Manager. Am ales sa plec de la MB Distribution in martie 2005 cand am inceput sa lucreze ca reprezentant EPSON in Romania. In acest moment, conduc reprezentanta companiei japoneze din domeniul IT - Epson.

Wall-Street: Cat de mult v-a ajutat experienta acumulata in distributie in momentul in care ati ales sa lucrati pentru Epson?

Foarte mult pentru ca in perioada petrecuta la MB Distribution eu am vandut tot ce s-a vandut in Romania din gama de produse Epson.

Wall-Street: Faceti , va rog, o scurta comparatie intre piata de imprimante autohtona de acum zece ani si cea de acum.

Consider ca piata a evoluat foarte mult, tehnologiile fiind in schimbare continua. Unele tehnologii sunt mai putin dominante decat acum zece ani. Potentialul pietei de acum este foarte mare, aceasta fiind intr-o continua crestere. Rata de crestere a pietei autohtone de imprimante este superioara celor din tarile care au aderat la UE in ultimul val, aceasta tendinta fiind sustinuta de cresterea inregistrata in segmentul imprimantelor multifunctionale. Estimez ca piata autohtona de imprimante va ajunge la maturitate abia peste 2-3 ani.

Wall-Street: Care au fost fost motivatiile celor de la Epson de a deschide tocmai acum o reprezentanta in Romania? Nu este cam tarziu?

Niciodata nu este prea tarziu. Motivatiile noastre se leaga in primul rand de dinamica pietei, indeosebi pe segmentul proiectoarelor, unul foarte important pentru noi.

Wall-Street: Ce asteapta japonezii de la piata noastra?

Sa crestem cota de piata in sectoarele importante pentru Epson precum sectorul foto si cel al proiectoarelor. Segmentul proiectoarelor este intr-o crestere vizibila, estimarile pentru acest an fiind de 6000 unitati vandute, in timp ce pentru 2007 se asteapta o crestere de peste 50% . Piata videoproiectoarelor este foarte aglomarata. Daca in industria de printing sunt prezenti un numar de 4-5 jucatori semnficativi, numarul celor care produc si comercializeaza proiectoare este de peste 20.

Wall-Street: Credeti ca ar fi util pentru Epson un parteneriat cu un producator de PC-uri?

Pentru ca piata de imprimante este foarte apropiata de aceea a computerelor, iar imprimanta este primul produs achizitionat de posesorii de PC-uri la dotari, compania Epson intentioneaza sa creeze un parteneriat alaturi de un producator sau furnizor de calculatoare. Focusul cel mai important al companiei se indreapta catre companii care ocupa 70% din portofoliul de clienti, restul fiind reprezentanti de persoane fizice.

Wall-Street: Care sunt principalele doua calitati pe care la cauta consuatorii romani in cand aleg o imprimanta?

In primul rand, pretul reprezinta un element foarte important pentru clientii din Romania. In al doilea rand, consumatorii romani studiaza functiile si posibilitatile imprimantei resprevtive, iar in al treilea rand, este important si costul per pagina, dupa vanzare.

Wall-Street: Unde va vedeti peste 10 ani?


Cu siguranta, in industria IT si , de ce nu, in cadrul companiei Epson.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Interviuri »


Setari Cookie-uri