Publicitatea este o meserie care se si invata, care se si fura dar ideile bune pot sa-ti apara oricand, nu?, spune Sorin Predescu, directorul de creatie al agentiei Grey Worldwide Romania, situata in topul primelor agentii de publicitate full-service din tara, cu un portofoliu reprezentativ de clienti precum Brau Union, British American Tobacco, GlaxoSmithKline, Nokia, Procter&Gamble, Romtelecom sau Visa.
Wall-Street: Cum si cand v-ati facut intrarea pe scena publicitatii autohtone si ce mai exact v-a determinat sa faceti acest lucru?

Primul contact cu publicitatea a fost in anul 1994, cand am fost solicitat de firma Grey (care era deschisa de putin timp si nu avea inca un departament de creatie bine definit) ca si freelancer (fiind arhitect de meserie) sa execut o eticheta la berea Ursus, lucru care s-a facut cu succes. Dupa acest prim inceput, am primit solicitarea sa ma angajez full time ca si Director de creatie, lucru pe care l-am acceptat cu placere, simtind imediat potentialul creativ al acestei industrii cu adevarat noi.

Wall-Street: Care considerati ca este momentul oportun pentru un tanar sa faca primii pasi in publicitate sau din ce puncte de vedere trebuie sa fii suficient de bine dezvoltat pentru a fi capabil sa obtii beneficii din acest segment?

Cu cat mai devreme, cu atat mai bine. Publicitatea este o meserie care se si invata, care se si fura dar ideile bune pot sa-ti apara oricand, nu?

Wall-Street: Care este portofoliul de clienti al agentiei Grey Worldwide Romania si care a fost cea mai profitabila din punct de vedere financiar campanie la care ati lucrat?

Fondata in septembrie 1992, Grey Worldwide Romania este parte a WPP, fiind afiliata retelei internationale Grey Global Group, care are o traditie de aproape 90 de ani pe piata internationala si agentii in peste 85 de tari din intreaga lume. Agentia Grey se afla in topul primelor agentii de publicitate full-service din Romania, avand un portofoliu reprezentativ de clienti cum sunt Brau Union, British American Tobacco, GlaxoSmithKline, Nokia, Procter&Gamble, Romtelecom sau Visa. Biroul din Bucuresti coordoneaza activitatile de comunicare Sud-Estul Europei pentru clienti multinationali precum P&G, BAT sau Visa (in Albania, Bulgaria, Bosnia-Hertegovina, Macedonia, Moldova, Serbia si Muntenegru). Nu as putea sa spun care a fost cea mai profitabila pentru ca noi nu judecam succesul unei campanii dupa profitul imediat. Noi ne luptam sa avem clienti pe termen lung, cu care sa construim impreuna marci de succes.

Wall-Street: Despre noua campanie pentru Golden Brau, Tu cui ai da 3 masini? ma intereseaza daca o considerati o campanie in regula din punct de vedere social, asta tinand cont ca, numai 3 prieteni te vor iubi, restul...mai putin. Dar daca castigatorul are cinci prieteni buni?

Noua campanie la Golden Brau este incitanta, inovativa, neasteptata. Are toate ingredientele unei campanii cu priza la public, pentru ca ai sansa pentru prima oara sa castigi 4 masini, din care 3 sa le imparti cu cei mai buni prieteni, la alegerea ta. Din punct de vedere social, se plaseaza in aceeasi zona cu castigurile instant care, in functie de valoarea lor, genereaza mai multa sau mai putina invidie din partea celorlalti. Ca sa zic asa, e ca in viata. Unii te iubesc mai mult, altii mai putin.

Wall-Street: Grey a semnat prima campanie de print conceputa si implementata in Romania pentru Nokia, ce reprezinta acest lucru pentru Grey Romania (din punct de vedere al veniturilor agentiei, prestigiului acesteia)?

Este o mandrie si o recunoastere a capacitatilor creative locale, care au primit girul unui (foarte pretentios) client multinational. Este acea deschidere pe care trebuie sa o faci atunci cand produci lucruri de calitate, apreciate atat de reteaua Grey cat si de client.

Wall-Street: Care considerati ca este cea mai mare greseala pe care o poate face un client in momentul in care doreste sa-i promovati un produs sau altul?

Sa nu aiba 100% incredere in agentia sa.

Wall-Street: Din experienta dumneavoastra, ce prinde mai bine la public, o campanie ancorata in realitate sau una care sa contina multe metafore?

O idee prinde bine daca are un insight relevant. Executia apoi poate sa imbrace diverse metode de exprimare.

Wall-Street: Vi s-a intamplat vreodata ca agentia sa fie confundata cu un client de-al dumneavoastra sau cu un produs de-al acestuia pe care l-ati promovat intr-o campanie?

Nu, pentru ca noi promovam intai brandurile, apoi clientii si poate, apoi, agentia.

Wall-Street: Care este, din punctul dumneavoastra de vedere, cel mai important festival de publicitate romanesc, reprezentativ pentru agentiile de publicitate autohtome?

Nefiind decat unul cu pretentii, nu-l mai nominalizez si eu.

Wall-Street: De ce Grey, care de regula participa la toate festivalurile romanesti de profil, nu a fost prezenta si anul acesta la Ad'Or?

Noi nu am facut un scop in sine de a participa la festivaluri de publicitate. Probabil ca acest lucru se va schimba in viitorul apropiat.

Wall-Street: In urma studiului AdMarket Research 2006, s-a ajuns la concluzia ca exista mai multa libertate in exprimarea ideilor in agentiile mici si medii fata de multinationale. Cum comentati acest lucru?

Cred ca este doar o interpretare. Libertate de gandire exista peste tot. Trebuie sa existe peste tot! Nu cred ca cineva te poate impiedica sa gandesti. Ca exista apoi diverse "bariere", depinde de structura agentiilor. Cele mici, poate nu au toate verigiilor importante ( strategic planner de exemplu) si ca atare input-ul si output-ul se discuta si se transeaza mai rapid. Intr-o agentie mare exista intalniri de strategie si cu 10 persoane, care normal ca intorc problema pe toate fetele si ca poate de aici sentimentul ca e greu "sa treaca repede" ceva. In realitate nu e asa. Ideile bune ies repede la suprafata.

Wall-Street: Ce beneficii are agentia Grey Worldwide Group datorita afilierii la o corporatie precum Grey Global Group? Exista si elemente negative ale acestei relatii?

Exista foarte multe avantaje, pornind de la clienti multinationali de retea, pana la acumularea extraordinara la nivel uman (contactul cu echipe internationale, know how, traininguri, etc). Nu am simtit pana acum elemente negative.

Wall-Street: Ce intentii, din punct de vedere al investitiilor, are Grey pentru anul viitor?

Grey Romania va continua probabil politica de consolidare a clientilor existenti, urmarind totodata si largirea portofoliului de clienti.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Interviuri »


Setari Cookie-uri