Capital: Ce intelegeti dvs. prin a fi lider?

John C. McCormack: Marii lideri influenteaza oamenii, le arata acestora viitorul, dezvolta si conceptualizeaza viziunea de ansamblu sau scopul care trebuie atins. Ei clarifica si formuleaza teluri si stabilesc daca planurile pe termen lung si structurile organizationale necesare pentru atingerea lor sunt cele potrivite. Dar, mai mult decat orice, ei au dorinta de a-si asuma responsabilitatea finala pentru rezultate, urmari sau efecte.

Capital: Este suficient sa existe un lider la conducerea unei companii pentru a atinge performantele dorite?

John C. McCormack: Progresul in afaceri incepe prin crearea unui culturi a leadership-ului peste tot in organizatie. E nevoie de mai multa energie pentru a-i face pe oameni sa te urmeze decat pentru a-i conduce.

Capital: De ce?

John C. McCormack: Intrucat pentru a deveni lider trebuie sa oferi inspiratie si sa generezi un nivel mare de energie ca sa poti fi urmat. Cand intreb un lider cine este responsabil pentru succesul unei afaceri, el imi va spune: „Eu sunt“, dar vor spune si angajatii acelasi lucru? Va raspunde oare la fel si angajatul de la curatenie? Oare persoanele care raspund la telefon si dau ecusoane vizitatorilor vor spune ca ele sunt responsabile pentru succesul afacerii?

Capital: Cum implementezi o cultura a leadership-ului intr-o organizatie?

John C. McCormack: Eu lucrez in doua directii. Prima consta in formarea unei echipe de manageri pentru a le crea aceiasi termeni de referinta in legatura cu ceea ce noi numim „High Performance“. A doua consta intr-un program de coaching, conceput pentru a sprijini individual fiecare manager in limbajul „High Performance“. Acest program este creat pentru a sprijini liderul in arta de a influenta.

Capital: De ce ar avea nevoie o organizatie de dezvoltarea leadership-ului?

John C. McCormack: Intr-o lume a tehnologiei avansate si a sistemelor in permanenta schimbare, am descoperit ca limita competitiva sta nu in echipamente, ci in abilitatea liderilor de a vedea si profita de noile deschideri, oportunitati si actiuni. Rezultatele prezente sunt conforme cu modul in care vedeti lucrurile in afaceri si in viata de zi cu zi. Daca ati avut un bun antrenor de sport, el avea abilitatea de a va face sa vedeti lucrurile diferit. Cand puteti vedea lucrurile diferit, puteti actiona diferit si, prin urmare, puteti avea rezultate diferite si mult mai bune.

Capital: In ce consta coachig-ul in afaceri? Ce efecte vizibile putem identifica in urma unui astfel de „antrenament“?

John C. McCormack: Coachingul in afaceri, ca si in sport, este oportunitatea de a permite unui profesionist sa observe si sa va antreneze dintr-o perspectiva care nu este disponibila jucatorului. Exista o zicala „Pasarile in aer, pestii in apa si oamenii in ei insisi“ - deci, pestii nu stiu ca sunt in apa… Suntem orbiti de paradigmele in care traim, nu putem vedea in afara industriei si in afara noastra. Inovatia nu vine din interiorul industriei, ci din abilitatea de a privi in afara cutiei in care traim si in care operam.

Capital: Cum poate cineva masura succesul unui fenomen subiectiv, cum este si dezvoltarea leadership-ului?

John C. McCormack: Succesul unui obiectiv poate fi usor masurat in cifre, dar, pe masura ce intram intr-o lume a leadership-ului, lucrurile devin subiective. Eu cred ca se poate masura succesul in orice. Crearea standardelor marcheaza inceputul procesului de captare a informatiilor necesare pentru stabilirea relatiilor dintre leadership si succesul companiei.

Capital: Un bun profesionist poate deveni automat un lider sau are nevoie de pregatire speciala?

John C. McCormack: Intr-o organizatie, exista diferite niveluri de dezvoltare. In timpul primelor etape de dezvoltare ale companiei, se poate investi in training, cu scopul de a asigura oamenilor abilitatile necesare pentru a fi mai eficienti in munca pe care o depun. Acest lucru este direct legat de invatarea sarcinilor necesare pentru o buna performanta. Pe masura ce o persoana devine mai eficienta, aceasta incepe sa priveasca catre viitorul sau profesional, iar leadership-ul inseamna viitor si abilitatea de a administra riscul. Multe persoane ajung intr-o pozitie manageriala ca rezultat al faptului ca au devenit experti tehnici sau reprezentanti de vanzari de mare succes. Din acest moment, e posibil ca ei sa fie nevoiti sa conduca o echipa. Multe persoane aflate intr-o astfel de pozitie cu care am discutat nu au fost instruite in a deosebi diferitele tipuri de leadership pentru a putea influenta puternic echipele lor.