Wall-Street: Ai plecat de curand de la Roland Berger, dupa ce avansasesi foarte rapid in cadrul companiei. Ce te-a determinat sa faci pasul acesta ?

M.M.: Anii in care am lucrat la Roland Berger mi-au dat posibilitatea sa cunosc o varietate de companii, diverse modele de afaceri si diverse arii functionale ale unei companii. Decizia de a pleca nu a fost usoara dar Estima Finance este o noua provocare in care pot sa imi pun in practica direct ideile si experienta manageriala capatata. Acum am posibilitatea sa dezvolt un business de succes punand direct in practica conceptele pe care le dezvolt impreuna cu echipa Estima, concepte altadata dezvoltate pentru clienti.

Wall-Street: Cum este sa fii numarul doi intr-o piata in care Credisson este liderul care o domina autoritar ? Care sunt avantajele voastre competitive ?

M.M.: Estima Finance este un proiect nou care sunt convins va ajunge sa aiba notorietatea principalului nostru competitor. Loc este suficient pe piata, iar drumul deja deschis de competitorul nostru ne ajuta sa ardem repede unele etape de dezvoltare. Pana de curand Credisson a fost singurul jucator de talie mare de pe piata, in aceste conditii era simplu sa fii numarul 1. Acum suntem si noi pe piata. Avantajele noastre principale sunt seriozitate fata de parteneri, o gama larga de produse de finantare si abordarea de parteneriat cu retailerii deserviti.

Wall-Street: Cum arata ESTIMA Finance in cifre, la cateva luni de la lansare ?

M.M.: Afacerea a fost lansata cu succes, numai in doua luni de activitate au fost intermediate pentru banci, credite de consum in valoare de peste 12 milioane de Euro. A avut loc si o noua crestere de capital din partea actionarilor astfel incat suntem o companie foarte bine capitalizata. 2005 va debuta cu noi parteneriate semnate astfel incat se profileaza un an foarte bun pentru Estima Finance.

Wall-Street: Care sunt principalele segmente de business catre care va orientati oferta ?

M.M.: Estima Finance este un sistem simplu si usor de creditare direct in magazine. Sistemul aduce beneficii certe atat pentru parteneri-magazine prin oferirea unui sistem facil de creditare pentru cumparatori cat si pentru clienti: un credit pe loc, direct in magazin cu documente minime. Magazinul isi creste cifra de afaceri, vanzand si catre clienti cu disponibilitati mai reduse, iar clientii au acces pe loc la produsele dorite, fara batai de cap. In plus dam posibilitatea retailerului sa se concentreze pe business-ul sau, noi ocupandu-ne de tot ce inseamna finantarea prin rate a clientilor sai: dezvoltarea de programe de finantare competitive, specializarea personalului implicat in activitatea de creditare, desfasurarea procesului de creditare, cresterea vanzarilor prin vanzarea in rate, etc.

Wall-Street: Care crezi ca vor fi principalele efecte ale obligativitatii publicarii DAE de catre fiecare retailer care vinde produse pe baza creditului de consum ?

M.M.: O aliniere a tuturor la niste reguli de joc clare si transparente.

Wall-Street: Ai lucrat si in cadrul ABN Amro, pe Corporate Finance. Cum crezi ca vor evolua cele doua segmente consumer si corporate in urmatorii ani ?

Citeste si:

M.M.: Experienta din ABN Amro in zona de corporate finance mi-a dat o deschidere importanta in intelegerea mecanismelor financiare din cadrul unei companii. Cred ca un bun manager trebuie sa fie capabil sa inteleaga impactul pe partea financiara a unei decizii in orice business ar activa cu atat mai mult intr-o companie specializata in servicii financiare unde trebuie sa jonglezi cu o serie intreaga de concepte financiare.

Sectorul de consumer finance finantarea populatiei mai putin credite ipotecare va cunoaste o dezvoltare puternica in perioada urmatoare. Deschiderea institutiilor de credit catre segmentul de retail este relativ recenta (anul 2003 a fost primul an de deschidere adevarata), iar la nivelul populatiei exista nevoi acumulate in toti anii cand finantarea achizitiilor a fost o poarta inchisa. In plus nivelul redus al veniturilor cuplat cu aceste nevoi acumulate duc la succesul produselor de creditare.

Wall-Street: Imi poti descrie o zi obisnuita de lucru in biroul ESTIMA Finance ?

M.M.: In momentul de fata avem multe proiecte in derulare, as putea zice ca ritmul de dezvoltare al pietei de consumer finance in ansamblu cat si ritmul de dezvoltare pe care ni-l propunem ne imping catre un ritm alert de lucru. Nimeni in cadrul companiei nu cred ca poate sa spuna ca se plictiseste. Impreuna cu managementul senior din cadrul companiei am introdus un sistem de management al fiecarui proiect in derulare cu termene, resurse alocate clare, astfel incat o parte din zi este alocata pentru a urmari desfasurarea acestor proiecte si gasirea de solutii optime. Ritmul este alert, echipa este tanara astfel incat e binevenita o implicare de acest gen care permite decizii rapide. In rest discutii de deschidere de noi parteneriate, intalniri cu partenerii de afaceri.

Wall-Street: Unde te intalnesti in general cu partenerii si clientii ?

M.M.: La sediul nostru, la sediul partenerilor sau in oras la un pranz sau cina in functie de preferinta si disponibilitatea partenerilor.

Wall-Street: Unde ti-ai petrecut ultima vacanta si cat a durat ?

M.M.: La schi in Austria. Am fost plecat o saptamana.

Wall-Street: O ultima intrebare: ce ti-ai dori sa gasesti pe wall-street.ro pentru a-l citi zi de zi ?

M.M.: Analize economice obiective din diverse sectoare cuplate cu stiri economice de ultima ora.