Capital: Ce stiati despre publicitatea romaneasca inainte de a veni la Bucuresti?

Steve Rivkin: Acest business explodeaza in Romania, se extinde extrem de rapid. Industria este noua, iar oamenii sunt dornici sa invete din modelul vestic de publicitate, sa afle cat mai multe despre ceea ce se intampla in restul lumii. Romanii sunt foarte entuziasti atunci cand vine vorba de posibilitatea de a contribui la dezvoltarea mediului de afaceri de aici.

Capital: Care este opinia dumneavoastra legata de moralitatea in publicitate sau marketing? Au succes in acest domeniu oamenii care mint frumos?

Steve Rivkin: Consumatorii sunt, dupa parerea mea, judecatorii finali si, adesea, mult mai inteligenti decat ii credem noi. Prin urmare, va merge pentru o perioada sa iti promovezi produsul, brandul sau chiar propria persoana intr-un mod incorect, dar, mai devreme sau mai tarziu, consumatorii vor vedea ca esti fals sau mincinos. Trebuie sa fii entuziast si pasionat, dar sa nu minti niciodata.

Capital: In Romania, se practica foarte mult campaniile promotionale. Este acesta un semn ca suntem o piata saraca?

Steve Rivkin: Aceasta strategie este extrem de populara. Am intalnit-o peste tot pe unde am fost, de la Kuala Lumpur in Canada, astfel ca nu cred ca exista o particularitate anume a pietei din Romania. Este vorba despre dorinta oamenilor de pretutindeni de a capata ceva gratis. In prezent, exista un mediu extrem de competitiv pentru branduri.
Daca o marca de automobil sau de masina de spalat ofera acest tip de premii, atunci competitorii vor fi nevoiti sa procedeze la fel. Chiar este de preferat ca acest mod de a actiona sa faca parte din strategia de marketing a companiei respective. Ceea ce conteaza este istoria, ideea din spatele brandului, care este criteriul ce diferentiaza marcile, acel “ceva” care separa masina mea de spalat de cea a competitorilor, si nu faptul ca oferim niste premii. Marketingul este legat mai mult de idei decat de premii.

Capital: De ce spuneti acest lucru?

Steve Rivkin: Pentru ca marketingul este legat de ceea ce stii, dar si de ceea ce comunici altcuiva, de ideile din jurul brandurilor si de criteriile care le diferentiaza. Pentru ca, in final, cu cat stiu mai multe despre un produs sau o companie, cu atat sunt mai interesat sa vand. Marketingul este unul dintre primii pasi spre vanzare si consta in toata comunicarea care se face pentru un brand.

Este vorba despre intregul proces prin care se face cunoscut un produs pe piata, cu caracteristicile si personalitatea sa. Publicitatea, promotiile, obiectele promotionale oferite pentru a crea notorietate fac parte din strategia de marketing, dar aceasta nu este creativa decat daca in final vinde produsul respectiv. Punctul unde se trage linia, scopul unei strategii de marketing este sa vanda. si acest lucru este valabil intotdeauna.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=22418&shift=1