Tot legat de articolul anterior, cred ca este cazul sa las deoparte indemnurile spre deschidere asupra unor aspecte ce tin de bucataria interna a unei organizatii ce ofera servicii avocatiale. Cel putin deocamdata.

Ceea ce este chiar indicat sa aduc in discutie de data aceasta e mai putin specializat si extrem de important in bunul mers al unui business de profil: functia de marketing si comunicare intr-o societate de avocatura.

Este absolut necesar sa definim ceea ce inseamna aceasta activitate, care este de foarte multe ori practicata laolalta de consultanti specializati si de avocati parteneri. Experienta imi spune ca este firesc si benefic ca lucrurile sa se intample astfel.

Fara a face parte din „core business”, adica din activitatea de baza a organizatiei, functia de marketing si comunicare isi gaseste locul in zona de „suport” a unei societati de avocatura. Mai exact, acolo unde se intampla lucrurile ce tin de buna desfasurare a activitatii societatii, prin sustinerea celor care o practica, alaturi de departamentele de resurse umane, IT, administrativ si financiar-contabilitate.

Functia de legal marketing si comunicare detine un loc aparte in organigrama, fie ea si numai imaginara. Acesta ii este conferit prin intersectarea cu functia de management din societate. Asadar, este de suport, dar unul la nivel de management, datorat efectelor benefice pe care le poate avea atunci cand ii este acordata importanta care i se cuvine.

Citeste si:

Rolul - cheie al functiei de legal marketing si comunicare vine ca rezultat direct al legaturii pe care aceasta il tine intre piata si clientii interni. Aceasta presupune evaluarea constanta a nevoilor si asteptarilor clientilor externi si lucrul (implicit negocierea) cu partenerii cu scopul de a ajuta societatea de avocatura sa se orienteze si sa raspunda ca atare, sa se adapteze mediului si sa evolueze. Revin iarasi la ideea articolului meu anterior: prin legal marketing, societatile de avocatura sunt la curent cu detaliile ce tin de piata, intr-un mediu asa cum este cel actual, al noii economii.

Teza mea este probabil deja evidenta: legal marketing-ul si comunicarea sunt solutiile de adaptare pe care societatile de avocatura le pot adopta pentru a se mentine in echilibru in noua economie si pentru a se evidentia in mediul din ce in ce mai competitiv in care isi desfasoara activitatea.

Ioana Prandurel este consultant de marketing si comunicare. Are o experienta profesionala de noua ani, iar in ultimii trei ani s-a dedicat nisei reprezentate de piata serviciilor juridice. In exclusivitate pentru wall-street.ro, va semna articole ce vor fi publicate bilunar in sectiunea Legal Business.