Sunt convinsa ca ideea de strategie de marketing suna cunoscut avocatilor coordonatori si nu numai. Totusi, la ce bun sa investim timp si bani in asa ceva?
Parte esentiala intr-un plan de afaceri, strategia de marketing este o componenta care se poate dezvolta usor si care aduce multe beneficii dovedite. Despre ea am auzit foarte des discutii din care reiesea ca beneficiile nu ii sunt clare deloc. Le reiau ori de cate ori este util si m-am gandit sa le enumar pe scurt si in acest articol.

Directia clara pe care o traseaza strategia de marketing poate fi usor adaptata in functie de schimbarile care apar pe parcursul evolutiei unei afaceri din orice domeniu, fie el si de servicii juridice.

Analiza si studiile care fac parte din prima etapa a realizarii unei astfel de strategii sunt puncte de reper ce folosesc in orientarea societatii de avocatura. Este firesc sa fie astfel, doar spuneam in articolul anterior ca ofera puncte de vedere externe, perceptii ale clientilor si clarificari asupra gradului de satisfactie pe care acestia il au.

Relevarea serviciilor profitabile este garantata dupa elaborarea unei strategii de legal marketing corecte. Aceasta poate duce la dezvoltarea de noi servicii.

De neinlocuit in special in mediul economic actual, concentrarea pe obiective comune, asumarea acestora de catre toti cei ce pun umarul la implementarea actiunilor de legal marketing si viziunea pe termen mediu si lung au ca rezultat pozitionarea si, implicit, accesul la noi cai de a obtine profit.

Ierarhizarea actiunilor cu adevarat importante in strategia de legal marketing dau timpului o alta valoare.

Si, beneficiile supreme – economisirea de bani si de timp ce ajung sa fie vizibile din mers, la cateva luni dupa ce strategia e pusa in practica.

Este evident ca nu orice societate de avocatura isi permite sa aloce bugetul necesar pentru a avea un consultant in house sau pentru externalizarea serviciilor. Tocmai de aceea, solutia de compromis este ca implementarea sa se faca de avocati numai dupa ce strategia in sine a fost gandita impreuna cu o minte cu adevarat specializata in domeniu.

Ioana Prandurel este consultant de marketing si comunicare. Are o experienta profesionala de noua ani, iar in ultimii trei ani s-a dedicat nisei reprezentate de piata serviciilor juridice. In exclusivitate pentru wall-street.ro, va semna articole ce vor fi publicate bilunar in sectiunea Legal Business.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri