Am fost convinsa ca reputatia este esentiala si ca rezultatele studiului meu vor arata acest lucru. Am obtinut raspunsuri de la consilieri juridici si de la antreprenori. Am cautat sa obtin informatii relevante, care sa imi sustina presupunerile construite in urma discutiilor cu mai multi avocati coordonatori.

Chiar daca reprezentantii societatilor de avocatura cu care am stat de vorba considerau de multe ori ca reputatia se formeaza numai prin “word of mouth”, adica se transmite numai prin viu grai, de la client la client, aduc aici cateva completari menite sa sustina si o alta abordare – aceea specifica relatiilor publice.

In cartea sa despre brand, reputatie organizationala si cifra de afaceri - Corporate reputation, the brand and the bottom line, Roger Haywood descrie relatiile publice ca fiind prezente pretutindeni, o parte esentiala a existentei unui brand. Mi-a placut, evident, asa ca am pastrat citatul si nu ma pot abtine sa reproduc ideea, pe scurt: organizatiile au nevoie sa vorbeasca despre ele, despre ceea ce fac si planurile pe care le au. Este necesar sa dea un inteles activitatii lor, sa transforme acest lucru in bunavointa publicului lor tinta, iar aceasta perceptive pozitiva sa le sustina activitatea.

Chiar daca aceasta carte nu a fost inca tradusa in limba romana, cred ca citirea ei este de folos celor care vor sa inteleaga partea teoretica a reputatiei, importanta gestionarii acesteia si care sunt cei care pot face acest lucru in mod profesionist, sustinand activitatea societatilor de avocatura si a avocatilor.

Managementul reputatiei implica activitatea de comunicare, iar, in cazul societatilor de avocatura si al serviciilor de consultanta. Relatiile publice sunt o componenta cheie recunoscuta si este evident ca rolul de management al factorilor care influenteaza reputatia apartine celor care au la indemana uneltele specifice, de la evaluare la propagarea de mesaje si mentinerea relatiei cu presa si clientii carora li se adreseaza.

Citeste si:

Asadar, chiar daca nu sustin direct ca relatiile publice au de a face cu alegerea societatii de avocatura de catre clientii lor, avocatii cunosc si recunosc influenta si importanta majora a reputatiei. Din acest punct pana la intelegerea valorii relatiilor publice si la adoptarea practicilor specifice sunt de multe ori putini pasi.

Inchei de aceasta data intr-o nota optimista - sper ca invechita perceptie conform careia relatiile publice sunt de folos numai acelora care vand iaurt sau calculatoare nu mai are demult valabilitate.

Ioana Prandurel este consultant de marketing si comunicare. Are o experienta profesionala de noua ani, iar in ultimii trei ani s-a dedicat nisei reprezentate de piata serviciilor juridice. In exclusivitate pentru wall-street.ro, va semna articole ce vor fi publicate bilunar in sectiunea Legal Business.