Cosmina Simion, head of intellectual property, media and technology DLA Piper Romania si Laura Leanca, associate DLA Piper au prezentat miercuri principalele provocari generate de activitatea fara precedent la nivel european cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.

In aceste conditii, o eventuala incalcare a legislatiei de catre o entitate din Romania poate atrage o amenda asupra cifrei globale de afaceri a grupului din care face parte.

Principalele schimbari aduse de noul Regulament european din domeniul protectiei datelor cu caracter personal sunt legate de obtinerea consimtamantului, de autoritatea responsabila si de obligatia de notificare care va disparea si va fi inlocuita cu obligatia operatorilor si imputernicitilor de a mentine o documentatie extensiva a operatiunilor de prelucrare.

Citeste si:

Pe langa prevederile noului Regulament european, reprezentantii DLA Piper au abordat in cadrul seminarului subiecte de interes din domeniul protectiei datelor cu caracter personal, precum operatiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal, necesitatea obtinerii consimtamantului persoanelor vizate cu privire la prelucrarea datelor lor cu caracter personal sau procesarea datelor cu caracter personal in mediul on-line (retele sociale, comert electronic).

Potrivit reprezentantilor DLA Piper, incalcari frecvente ale legislatiei de protectie a prelucrarii datelor cu caracter personal se intalnesc in domenii ce vizeaza comertul electronic si site-urile de socializare. „Avand in vedere dezvoltarea fara precedent a Internetului si a incalcarilor din ce in ce mai frecvente, din ultima perioada de timp, era necesara inasprirea legislatiei. Actuala legislatie europeana in domeniu dateaza din 1995, cand mai putin de 1% dintre europeni utilizau Internetul. Astazi, in 13 din cele 27 de state membre UE, Internetul are un grad de penetrare de peste 70%. Un exemplu in acest sens este scurgerea de date a aproximativ 75 de milioane de utilizatori cu care s-a confruntat gigantul multimedia Sony in luna aprilie a anului trecut, in urma unui atac informatic a retelei PlayStation” – a declarat Cosmina Simion, head of intellectual property Media and Technology DLA Piper Romania

Din perspectiva noii legislatii iminente, conditiile pentru prelucrarea valabila devin mai stricte: consimtamantul persoanelor vizate nu este intotdeauna suficient sau trebuie luat in conditii de transparenta si informare deplina, iar in fazele conceptuale ale activitatilor ce presupun prelucrarea de date cu caracter personal, operatorii trebuie sa tina seama de doua variabile esentiale: limitarea in timp a prelucrarii, respectiv dreptul oricarei persoane vizate de a i se sterge datele (”dreptul de a fi uitat”) si reglementarea expresa a prelucrarii datelor minorilor.