Asadar, imi doresc sa aduc un plus de valoare prin experienta pe care am acumulat-o in organizarea de seminarii si conferinte dedicate segmentului despre care va scriu deja de cateva luni.

Inainte de a incepe sa scriu cronici (de abia astept sa scriu si astfel de texte!), vin cu o serie de puncte elementare care va pot ajuta in practica. Lista e mult mai lunga si poate fi organizata cronologic, urmand pasii firesti ai organizarii ordonate. Scopul articolului meu este acela de a evidentia numai cateva puncte, asa ca le mentionez in ordinea in care imi vin in minte.

Un prim punct de urmarit este subiectul seminarului. Ca sa scoateti oamenii din birouri si sa-i aduceti intr-o sala de seminar, conteaza mult ca tema de discutie sa fie de interes si de actualitate.

Un al doilea element esential este acela al unui plan de eveniment bine pus la punct, care sa includa toate detaliile. Atunci cand organizez astfel de seminarii, consider ca este indicat sa ma pun in pielea participantului. Lucrurile se aseaza mult mai bine astfel si imi este mult mai usor sa prevad chestiuni de finete.

Pe cat posibil, ma asigur ca avocatii vorbitori sunt bine pregatiti, ca au prezentari pe intelesul celor ce urmeaza sa participe. E drept, e dificil sa-i critic, insa imi asum rolul de voce a observatorului. Cu intentii bune, in mod evident. O prezentare slaba va dauna in mod sigur imaginii societatii de avocatura, asa ca e spre interesul meu si al clientului sa lasam deoparte complimentele.

Tot din practica am invatat ca este important sa anunt de mai multe ori evenimentul. Nu revin la subiectul comunicarii, l-am mai abordat si o voi mai face, dar o specific pe scurt.

Citeste si:

Un alt element de pe lista de chestiuni esentiale in organizare – materialele pe care participantii le primesc. Maiestria consta in a combina continutul cu elementele de promovare a brandului.

Odata ajunsi la data evenimentului, la fata locului, cu participantii in sala, conteaza sa aveti stabilite chestiunile legate de desfasurare, in afara continutului propriu-zis ce va fi prezentat. Un mic scenariu va fi de real folos.

Ceea ce imi doresc sa mai specific aici, ca ultima idee, este chestiunea legata de numarul de participanti si acela de prezentari. Ideal este sa stiti bine ce urmariti prin organizarea evenimentului respectiv si, in functie de acest lucru, sa pregatiti lista de invitati si de participanti. Un numar mare de participanti poate chiar dauna. Tineti seama de raportul calintate versus cantitate si evitati sa evaluati reusita prin numarul mare de participanti. Chiar daca aveti mai putini ochi care urmaresc prezentarea, se prea poate ca acestia sa fie cei cu adevarati interesati sa va vada.

Ioana Prandurel este consultant de marketing si comunicare. Are o experienta profesionala de noua ani, iar in ultimii trei ani s-a dedicat nisei reprezentate de piata serviciilor juridice. In exclusivitate pentru wall-street.ro, va semna articole ce vor fi publicate bilunar in sectiunea Legal Business.