Comunicarea interna si brandul de angajator. Cateva intrebari pe care coordonatorii societatilor de avocatura si le pot pune spre binele lor si al celor pe care ii conduc.
Comunicarea interna este existenta in orice organizatie. Atunci cand o considerati a fi importanta si daca ii acordati timp, poate deveni un element de branding care va conta mult in evolutia societatii de avocatura. Experienta reflectata din studii de caz realizate in randul companiilor multinationale arata ca brandul de angajator este de luat in seama si in acest domeniu.

Daca este luata in serios, gandita si aplicata, comunicarea interna este o cale prin care societatile de avocatura obtin reale avantaje in fata competitorilor. Este vorba despre reputatie in randul potentialilor angajati, implicit si in randul clientilor actuali si potentiali.

Comunicarea interna defectuoasa are efecte asupra rezultatelor companiilor din orice domeniu, in special asupra celor ce ofera servicii premium cum sunt cele de avocatura. Brandul de angajator, o data formulat si inclus in strategia de brand la care am mai adus referire in articolele pe care le-am semnat, este apoi “crescut” si intretinut prin comunicarea intre toti aceia ce pun umarul la lucru intr-o societate de avocatura, fie ei avocati sau personal administrativ, parteneri coordonatori sau avocati stagiari.

Deseori am observat ca, la auzul conceptelor pomenite aici, unii avocati ridica din umeri. Ma simt nevoita sa aduc argumente simplificate care sa sustina ideea ca atat comunicarea interna, cat si brandul de angajator conteaza cu adevarat. Atunci cand, intr-un grup de angajati, acestia nu se cunosc, nu stiu cu ce se ocupa fiecare si, in plus, lucreaza intr-un climat apasator, neplacut, intesat de zvonuri spuse in soapta, intregul grup are de suferit. Tot un efect malign au si lipsa de directie, absenta « unei carari » cat de cat semnalizate si imposibilitatea membrilor de a se identifica macar cu doua-trei caracteristici generale ale grupului.

Am ales in mod deliberat sa fac referire la acest subiect in perioada verii. Nu m-am gandit ca este usurel si “simpatic”, ci, din contra, ma bazez pe ideea ca lasam un pic deoparte tumultul de informatii de actualitate politica si ne luam ragaz pentru chestiuni poate mai subtile care tin de cei cu care lucram zi de zi.

Intrebarile pe care va indemn sa vi le puneti, fie ca sunteti de acord cu mine ca brandul de angajator merita atentie sau inca vi se pare ca spun gogosi, sunt urmatoarele :

- Societatea de avocatura pe care o coordonez are un brand de angajator? Cum este definit acesta de catre angajati/ avocati asociati?
- Ce efect are brandul de angajator in randul clientilor mei ? Oare conteaza in vreun fel pentru acestia?
- Care este legatura intre brandul de angajator si comportamentul angajatilor/ avocatilor asociati ai societatii pe care o reprezint ?
- Ma intereseaza in vreun fel sa pun mai mult accent pe acest brand ? Cum as putea face acest lucru? Ce efecte ar avea asupra cifrei de afaceri?

Despre comunicare interna si brand de angajator se pot spune multe, asa ca acesta este numai primul articol pe aceasta tema pe care il cititi aici.

Ioana Prandurel este consultant de marketing si comunicare. Are o experienta profesionala de noua ani, iar in ultimii trei ani s-a dedicat nisei reprezentate de piata serviciilor juridice. In exclusivitate pentru wall-street.ro, va semna articole ce vor fi publicate bilunar in sectiunea Legal Business.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri