Guvernul va introduce un nou sistem de calcul al taxelor pentru operatiunile cerute de firme i persoane fizice autorizate la Registrul Comertului i va stabili tarife fixe pentru aceste servicii, complet diferit fata de sistemul actual, mizand pe venituri suplimentare anuale de peste 100 mil. lei.
Noile taxe vor fi aplicate intr-un interval de doua luni dupa ce vor fi avizate de Executiv, conform unui proiect de hotarare.

Sistemul prevede ca operatiunile din registrul comertului sa fie taxate cu tarife unice, in functie de tipul solicitarii, fara ca fiecare tip de serviciu sa mai fie achitat separat, ca in prezent. La stabilirea taxelor unice s-au folosit, ca baza de fundamentare, inregistrarile in registrul comertului i incasarile aferente realizate anul trecut.

Astfel, pentru inregistrarea in registrul comertului a unei persoane juridice (incluzand autorizarea constituirii, inmatricularea, autorizarea functionarii i declaratia pe propria raspundere) va fi achitata o taxa unica de 250 lei, in timp ce pentru inregistrarea unei persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale ori familiale va fi perceputa o taxa de 90 lei.

Cererile de mentiuni simple (verificarea disponibilitatii sau rezervarii denumirii unei firme, numirea lichidatorului, extrasul de registru) vor fi taxate cu 45 lei atat pentru firme, cat i pentru persoane fizice autorizate, intreprinderi familiale ori individuale, in timp ce pentru cererile de mentiuni complexe, cu doua sau mai multe operatiuni, firmele vor fi taxate cu 220 lei.

Pentru cererea de copii certificate va fi mentinuta taxa actuala, de 4+0,2 lei/pagina certificata.

Informatiile de baza despre o firma (precum numarul de ordine in registrul comertului, denumirea, forma juridica, codul unic de inregistrare, sediul social, durata de functionare, capitalul social, administratorii, asociatii sau actionarii) vor fi eliberate in schimbul unei taxe de 8 lei/firma, in timp ce pentru informatii extinse (situatii financiare anuale) va trebui achitata o taxa de 24 lei/firma.

Un raport istoric despre o firma va costa 250 lei, urmand sa fie stabilite taxe fixe i pentru cereri de informatii pe serii de firme grupate pe maxim cinci criterii - aria geografica, localitate, domeniu (9 lei/firma) i mai mult de cinci criterii (11 lei/firma).

In cazul renuntarii la solutionarea cererii adresate Registrului Comertului sau al respingerii cererii de inregistrare, taxele achitate nu se restituie decat daca se renunta in aceeai zi in care a fost depusa cererea.

Comparativ, sistemul actual, care nu prevede taxe unice, stabilete ca pentru inregistrarea unei persoane juridice sa fie achitat un tarif de 120 lei/inregistrare, iar pentru inregistrarea unei persoane fizice autorizate sa fie platit un tarif de 30 lei/inregistrare. Pentru informatii privind forma juridica, codul unic de inregistrare, sediul social, capitalul social, administratorii, asociatii sau actionarii, dar i legate de situatii financiare anuale este achitata in prezent o taxa de 0,85 lei/informatie, iar pentru raportul istoric al unei firme trebuie platit 20 lei+3 lei/fiecare depunere de act sau mentiune inregistrata.

In noul sistem care urmeaza sa fie introdus, Guvernul mai modifica numarul de firme i procentul de reducere aplicat asupra sumei de plata in functie de numarul de firme pentru care se solicita informatii. Astfel, pentru informatii solicitate in cazul a 101-1.000 firme va fi aplicata o reducere de 30%, iar la date cerute pentru un numar cuprins intre 1.001 i 10.000 firme va fi acordata o reducere de 60%. Cea mai mare reducere, de 80%, va fi valabila pentru informatii solicitate in cazul a peste 10.000 firme.

In sistemul actual, reducerile sunt cuprinse intre 20% (pentru date privind 101-500 firme), 30% (501-1000 firme), 40% (1.001-10.000 firme) i 50% (peste 10.000 firme).

Prin aplicarea noilor taxe, Guvernul se ateapta sa incaseze suplimentar la bugetul de stat peste 100 milioane lei anual, in 2012 i in urmatorii patru ani.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri