Pe scurt, comunicarea de criza intervine atunci cand reputatia unei societatii de avocatura este pusa in pericol.

Intr-un articol pe care il publicam la finalul lunii mai aduceam vorba despre managementul reputatiei si relatiile publice. Revin cu o incursiune in ceea ce numesc comunicarea societatilor de avocatura, de aceasta data in momentele in care este absolut indispensabila.

Continuand subiectul din punctul in care l-am lasat, este cazul sa mentionez ca planul de management al reputatiei, atunci cand aceasta este luata in serios, include si o strategie de criza, si, implicit, un plan al comunicarii de acelasi tip. Este preferabil sa incercati sa preveniti orice fel de situatie in care reputatia va poate fi amenintata.

Ati putea spune ca la asa ceva este cazul sa se gandeasca numai societatile mari. Cum reputatia este in mod evident importanta pentru toate societatile de avocatura, cred ca este util sa cititi mai departe.

Citind studii de caz din companii foarte mari, am facut un exercitiu de reducere a proportiilor si imi este clar ca strategia de criza si planul de comunicare aferent sunt de foarte de folos si pentru cei ce inca nu au o reputatie solida.

Comunicarea de criza este atribuita avocatului coordonator si persoanei care indeplineste rolul de comunicator, insa se rasfrange asupra intregii echipe de avocati. Implicit, comunicarea de criza include si o componenta de comunicare interna.

Citeste si:

Comunicarea de criza se bazeaza pe ceea ce pot face relatiile publice. Ca raspuns la o situatie de criza, este firesc sa luam in calcul atat raspunsul imediat pe care societatea de avocatura il va da si pasii pe care ii va urma apoi, pentru a-si evalua nivelul de reputatie si a-l imbunatati, in cazul in care a fost afectat.

Odata aflata in situatia in care reputatia ii este amenintata, societatea de avocatura trebuie sa ofere rapid un raspuns concis si clar. Este important ca acesta sa ramana acelasi si pe parcursul urmatoarelor etape ce vor fi cuprinse in strategia de comunicare.

Primul raspuns intr-o astfel de situatie trebuie sa fie corect si sa arate foarte clar punctul de vedere al societatii de avocatura. Persoana sau departamentul care se ocupa de comunicare va avea grija ca acesta sa fie transmis catre presa si va urmari preluarea informatiilor.

Pasii urmatori, aceia de refacere a reputatiei, vor avea ca punct de plecare cea dintai reactie a societatii de avocatura.

Pentru a incheia cat mai la obiect – comunicarea de criza nu face minuni, nu elimina nici cauza, nici efectele aparitiei unei situatii in care este necesara. In cele mai fericite cazuri, ea poate sa clarifice cauza aparitiei crizei, sa previna sau sa amelioreze efectele acesteia, sa arate punctul de vedere al societatii ce este personajul principal si sa sustina, in timp, refacerea reputatiei mai mult sau mai putin stirbite.

Ioana Prandurel este consultant de marketing si comunicare. Are o experienta profesionala de noua ani, iar in ultimii trei ani s-a dedicat nisei reprezentate de piata serviciilor juridice. In exclusivitate pentru wall-street.ro, va semna articole ce vor fi publicate bilunar in sectiunea Legal Business.