De multe ori, evenimentele sunt preferate de cei care vor sa isi aleaga avocatii cu care sa lucreze. In combinatie cu recomandarile primite de la alti clienti, sa asculti si sa cunosti un avocat poate fi decisiv.

Aceste lucruri sunt deja stiute, iar societatile de avocatura sunt prezente la conferinte care le sunt dedicate sau la evenimente care se adreseaza pietei de afaceri, in general.

In momentul in care o societate de avocatura are un buget dedicat acestui segment de promovare, evenimentele sunt puse pe agenda – atat conferinte de amploare, cu 80-100 de participanti sau mai multi, in unele cazuri, cat si seminarii. Intrebarea care se iveste atunci cand aleg la ce anume sa participe este daca sa organizeze seminarii cu clienti actuali si potentiali sau sa opteze pentru participarea si/sau sustinerea unor conferinte.

Am fost alaturi de avocati coordonatori care isi puneau aceasta problema. In cele mai multe cazuri, am optat pentru un calendar in care sa fie existente ambele categorii. Am considerat ca, pentru societatile medii si mari, vizibilitatea oferita de organizarea sau sustinerea de conferinte externe, impreuna cu trusturi media sau companii este foarte bine completata de seminariile organizate intern.

Citeste si:

Diferenta dintre aceste doua modalitati de promovare este evidenta: daca evenimentele de amploare presupun participarea unui numar mult mai mare de persoane din partea unor companii, dar si a unor societati de avocatura concurente, iar subiectele tratate sunt cele de impact si de actualitate, seminariile sunt mult mai specializate si ating un public mult mai restrans, ales cu mult mai multa atentie. Totodata, la conferinte pot participa jurnalisti si pot fi foarte propice parteneriatele media. In cazul seminariilor, avantajul este de a avea o posibilitate mult mai mare de a discuta si a cunoaste participantii, dar expunerea in presa este evident mai redusa sau chiar absenta.

Fie ca avocatii participa la conferinte sau la seminarii, este esential sa luati in considerare networking-ul sau, mai bine zis, capacitatea participantilor de a lega discutii si de a se cunoaste. Daca uneori o prezentare a avocatului participant poate deschide calea catre intrebari din partea participantilor si, implicit, interactiunea cu acestia, se intampla ca reactiile sa lipseasca. Intervine aici dezinvoltura si inteligenta sociala. Consider ca seminariile ofera din start un mediu mai bun pentru cei mai timizi.

Dupa ce am participat la conferinte si seminarii organizate in Romania si le-am putut compara cu cele din alte tari, am ajuns la concluzia ca ne-ar prinde bine mai mult exercitiu intr-ale evenimentelor si, totodata, participarea la cursuri de networking.

Ioana Prandurel este consultant de marketing si comunicare. Are o experienta profesionala de noua ani, iar in ultimii trei ani s-a dedicat nisei reprezentate de piata serviciilor juridice. In exclusivitate pentru wall-street.ro, va semna articole ce vor fi publicate bilunar in sectiunea Legal Business.