Am fortat titlul. Este vorba despre trei chestiuni care conteaza foarte mult atunci cand ne gandim la brand si vrem sa stim mai multre despre subiect. Le voi enumera mai jos, ca argument al ideii ca un serviciu impecabil nu este indeajuns pentru a fi competitiv pe piata. Clientii au tendinta sa considere ca serviciile sunt obligatoriu de calitate. Asa cum nu ne dorim, diferentierea se face foarte des atunci prin criteriul legat de pret.
Cam in acest moment, cand realizam aceste lucruri, apare chestiunea legata de brand si identitatea acestuia – ceea ce va defineste si va diferentiaza. Opriti-va trei minute si ganditi-va de cate ori v-ati dorit ca ai dumneavoastra clienti sa considere serviciile pe care le oferiti diferite. Ganditi-va cat de multa siguranta aveti in glas atunci cand vorbiti despre serviciile pe care le oferiti. Ati observat deja ca astfel convingeti. Asa ati convins clienti pe care ii aveti acum. Asadar, faceti acest lucru si prin intermediul brandului si clientii vor raspunde pozitiv.

Uitati-va in jur. Ce spunem toti despre serviciile pe care le oferim? Ca sunt de calitate? Ca solutiile sunt livrate la timp? Ca avocatii care se ocupa de proiecte sunt specializati? Cam asta spunem cu totii. Stim foarte bine ca nimeni nu se lauda cu servicii de calitate slaba, oferite cu intarziere, de catre persoane nepregatite . Asadar, ce va diferentiaza cu adevarat?

Identitatea brandului societatii sau cabinetului dumneavoastra este cea care va face diferit in ochii celor carora va adresati. Chiar daca este vorba despre servicii de avocatura, nevoia aceasta exista - avocati sunt multi si trebuie sa recunoastem asta. Societati de avocatura sunt si ele destule. Si vor mai aparea.

Pasi care determina ca brandul sa aduca rezultate serioase (in cifre, adica):

- crearea brandului – definirea acestuia si formularea unui mesaj adresat clientilor;
- vinderea brandului – felul in care va este de folos sa aveti un brand atunci cand „vindeti”;

- insufletirea brandului – mai pe romaneste, sa va tineti de promisiune si sa impliniti asteptarile clientului care „a cumparat” brandul.
Crearea brandului inseamna, pe foarte scurt, sa raspundeti la trei intrebari: cine sunteti, ce faceti si pentru cine faceti? Este pasul de baza, pe care este cel mai bine sa il faceti cu sinceritate.

„Sa vindeti” brandul inseamna sa va folositi identitatea brandului atunci cand sunteti in cautarea de clienti noi. Nu doar dumneavoastra, cei care conduceti societatea/cabinetul, ci si cei care lucreaza pentru si alaturi de dumneavoastra.

Sa insufletiti brandul inseamna sa va indepliniti promisiunea fata de cei care au raspuns pozitiv si v-au devenit clienti.

Asadar, ce mai stam?

Ioana Prandurel este consultant de marketing si comunicare. Are o experienta profesionala de noua ani, iar in ultimii trei ani s-a dedicat nisei reprezentate de piata serviciilor juridice. In exclusivitate pentru wall-street.ro, va semna articole ce vor fi publicate bilunar in sectiunea Legal Business.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri