In ceea ce priveste rolul persoanelor care au raspuns la chestioare, cei mai multi ocupa pozitii de directori de marketing si business development – 31%, urmati de avocati parteneri – 14% si avocati coordonatori – 13%.
Recunosc, acest tip de studii este foarte folositor in activitatea mea profesionala. Mi-a placut faptul ca societatile de avocatura mari, cu peste 100 de avocati, au raspuns in proportie de 35%, aproape la egalitate cu esantionul format din societati de avocatura mici, cu pana la 10 avocati – 32%. Aceste procente confirma faptul ca legal marketing-ul inseamna mai mult decat teorie si ca analiza este demna de a fi luata in seama.
Ajungem si la informatiile legate de continutul online – cel caruia ii sunt alocate 35 de procente din bugetul total de marketing al societatilor de avocatura respondente, in masura in care bugetul maxim anual al unei societati de avocatura de dimensiuni mici, cu pana la 10 avocati, este evaluat la 155.000 de euro. Aceste cifre arata ca activitatea din mediul online este considerata a fi foarte importanta de vreme ce ii sunt dedicate sume care confirma acest lucru.
Cand am vazut si ca 74% dintre societatile de avocatura respondente au apelat la serviciile unor consultanti independenti de legal marketing si comunicare, am luat decizia sa dedic mai mult timp si mai multe randuri acestui subiect. Asadar, va anunt inca de pe acum, articolul viitor va reda si alte chestiuni despre studiul realizat de cei de LexisNexis Martindale-Hubbell. Inca il studiez si extrag informatii pe care vi le voi prezenta pe larg.
Ioana Prandurel este consultant independent de marketing si comunicare. Are o experienta profesionala de zece ani, iar in ultimii patru ani s-a dedicat nisei reprezentate de piata serviciilor juridice. In exclusivitate pentru wall-street.ro, semneaza articole publicate bilunar in sectiunea Legal Business.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: