Decizia a fost adoptata de Guvern printr-o hotarare de reorganizare a ANAF.

"Toate cele opt sedii ale directiilor finantelor publice regionale si antifrauda au fost aprobate. Principiul a fost acela ca administratia fiscala regionala sa fie in cel mai mar oras, care are cel mai mare numar de contribuabili", a spus Ponta, potrivit Mediafax.

El a aratat ca sedii ale administratiei financiare regionale vor fi infiintate la Cluj-Napoca, Brasov, Timisoara, Craiova, Iasi, Ploiesti si Bucuresti.

Un alt astfel de sediu va fi infiintat la Galati, a completat ulterior Guvernul printr-un comunicat.

"Stabilirea sediilor regionale s-a realizat pe baza deciziei Guvernului. Propunerile au fost in favoarea municipiilor cu pondere economica semnificativa si in care nivelul realizat al veniturilor bugetare si numarul de contribuabili sunt ridicate, cu luarea in considerare si a criteriului geografic", se arata in comunicat.

Ponta a mai afirmat ca directiile antifrauda au fost stabilite pentru acele orase care au activitati specifice frontierelor, precum Constanta, Suceava sau Oradea.

Citeste si:

Alte astfel de sedii vor fi deschise la Alexandria, Targu-Jiu, Deva, Sibiu si Bucuresti, a completat Guvernul, prezicand ca sediile structurilor regionale antifrauda au fost stabilite in localitati din zone care prezinta riscuri ridicate de evaziune fiscala sau in zone limitrofe frontierelor.
"In ceea ce priveste realocarea resurselor umane, modelul de organizare creat permite redistribuirea personalului intre diversele structuri de administrare fiscala si vamala, in favoarea domeniilor deficitare (control, tehnologia informatiei, juridic, birourile vamale de frontiera externa in UE), precum si introducerea componentei antifrauda. Aceasta din urma va beneficia, prin realocarea posturilor, de resurse umane suficiente si foarte atent selectate pe criterii de profesionalism si integritate, in asa fel incat sa inregistreze rezultate bune in prevenirea si combaterea evaziunii si a fraudei fiscale si vamale, cu consecinte asupra suplimentarii veniturilor colectate la bugetul de stat.

Din punct de vedere organizatoric, este important de mentionat faptul ca structura de administrare fiscala existenta la nivel judetean nu se modifica substantial, intrucat administratia finantelor publice aflata in municipiul resedinta de judet va prelua o mare parte din atributiile vechii directii generale a finantelor publice judetene. Mai mult, deplasarea competentelor catre nivelul regional nu este insotita de delocalizarea in totalitate a personalului", se sustine in comunicat.

Guvernul mai arata ca intreg procesul de reorganizare a ANAF va fi derulat in limita numarului de posturi ocupate in prezent.
Angajatii Directiei Finantelor Publice Timis au declansat, luni dimineata, un protest spontan, in fata sediului institutiei, nemultumiti de intentia mutarii Finantelor la Deva, in urma regionalizarii. Marti, ei au continuat protestul, ghiseele fiind inchise pentru public, insa miercuri acestea au fost redeschise, angajatii purtand totusi banderole albe pe brate, in semn de protest.

Primarul din Timisoara, Nicolae Robu, a declarat, miercuri, intr-o conferinta de presa, ca vicepremierul Daniel Chitoiu i-a comunicat telefonic ca sediul Directiei Generale a Finantelor Publice pentru Regiunea Vest va fi la Timisoara.