"Aceasta posibilitate vizeaza situatia in care in localitate nu exista o unitate teritoriala a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si are ca scop diminuarea cheltuielilor de conformare pe care trebuie sa le suporte contribuabilul pentru a-si indeplini obligatiile de plata. Se evita, astfel, deplasarea contribuabililor in cauza pe distante foarte mari pana la unitatile administratiilor finantelor publice la care sunt inregistrati ca platitori de impozit si contributii aferente veniturilor din activitati agricole", se arata in nota de fundamentare a unui proiect de ordonanta de Guvern, conform Mediafax.

Sumele incasate de la contribuabilii persoane fizice care desfasoara activitati agricole vor fi depuse de catre departamentul de specialitate din cadrul primariilor, in cel mult doua zile lucratoare, in conturi separate pentru bugetul de stat, respectiv cel de asigurari sociale.

"Procedura de incasare si de virare la bugetul de stat si bugetele asigurarilor sociale a sumelor incasate, precum si modul de colaborare si de realizare a schimbului de informatii intre organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele fiscale din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale se aproba prin ordin comun al ministrului Finantelor Publice si al ministrului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice", prevede proiectul de ordonanta.

Codul de procedura fiscala stabileste ca administrarea impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat este de competenta ANAF. Aceasta regula se aplica si in ceea ce priveste administrarea impozitului si contributiile aferente veniturilor din activitati agricole.