Oamenii de afaceri, ca si organismele de reglementare, cer mai mult de la auditul intern. De asemenea, auditorii externi se bazeaza din ce in ce mai mult pe munca auditorilor interni, iar actionarii cer un grad mai mare de asigurare in privinta mecanismelor de control financiar.

Survey

Pentru a raspunde acestor asteptari din ce in ce mai mari, auditul intern trebuie sa isi schimbe orientarea de la functia clasica de conformitate la cea strategica de business.

Peste 500 de directori si membri din comitetele de audit intern au subliniat faptul ca functia de audit intern trebuie sa joace un rol mai important in organizatii, se arata in noul studiu dezvoltat de EY impreuna cu Forbes Insights. Doar 28% dintre cei chestionati in cadrul studiului au spus ca auditul intern joaca un rol strategic in prezent, in timp ce 54% dintre ei au afirmat ca principalul mandat al auditorului intern e pe cale sa devina acela de consilier strategic, ceea ce marcheaza o schimbare radicala de abordare.

Studiul - Global Internal Audit Survey: Matching Internal Audit talent to business needs - enumera volatilitatea pietei, instabilitatea financiara si schimbarile tehnologice rapide, alaturi de cererea tot mai insistenta din partea consumatorilor si a organismelor de reglementare pentru mai multa transparenta in privinta operatiunilor companiei ca fiind principalii factori care pun presiune pe functia de audit intern, determinand o extindere a rolului jucat de acesta dincolo de domeniul traditional al conformitatii.
“Mesajul clar ce se desprinde din studiu este acela ca auditorii interni trebuie sa inceteze sa se mai considere doar niste specialisti in conformitate si sa inceapa sa-si asume un rol mult mai amplu, mai degraba strategic, in cadrul organizatiei”, spune Brian Schwartz, lider al departamentului Audit Intern, din cadrul EY. “Echipa de management si consiliul de administratie cer tot mai adesea auditorilor interni sa le prezinte analize interne mai detaliate si sa anticipeze mai bine riscurile traditionale si pe cele emergente, chiar daca principala lor responsabilitate ramane domeniul activitatii de conformitate”.
Aceasta schimbare poate necesita din partea companiilor o re-echilibrare intre auditarile de conformitate si cele consultative. 96% dintre respondenti au afirmat ca functia consultativa ocupa deja o parte semnificativa din planul lor de audit. Identificarea echilibrului corect intre functia de conformitate si cea consultativa a auditului va juca un rol critic, pe masura ce toleranta la risc si obiectivele strategice ale companiilor se modifica.

Aspectele cheie identificate de studiu:

• Deficit de abilitati: dezvoltarea rolului strategic al auditul intern va necesita noi abilitati si competente pentru care multe dintre organizatii s-ar putea sa nu fie pregatite. In topul celor mai importante cinci abilitati deficitare identificate se inscriu analiza de date, corelarea cu strategia de business, experienta aprofundata in industrie, managementul riscului si identificarea si prevenirea fraudelor.

• Piete emergente: cu o proportie in crestere a veniturilor provenind din pietele emergente, apar noi riscuri de natura culturala, fiscala, privind reglementarea si gestiunea talentelor. Companiile vor fi nevoite sa angajeze resurse suplimentare pentru a gestiona aceste riscuri in evolutie.

• Lacune de pregatire: gandirea critica, aplicarea in practica a cunostintelor de business sau abilitatea de a articula informatiile despre afacere incep sa devina la fel de importante ca si abilitatile pur tehnice de audit. Insa, doar 51% dintre respondenti au mentionat ca au cerinte de competente si training bine definite pentru auditorii lor.

• Bugetul auditului intern: comitetele de audit intern au nevoie de bugete aditionale si de resurse. In ultimul an, doar 28% dintre respondenti au remarcat cresteri de buget, iar 39% se asteapta ca bugetele lor sa creasca abia in urmatoarele 24 de luni. In aceste conditii, 30% dintre respondenti au asistat la extinderea rolului functiei de audit in ultimul an, in timp ce 37% se asteapta ca aceasta extindere sa se produca in urmatoarele 24 de luni.

• Calitatea resursei umane: celor care au beneficiat de bugete marite le-a fost mai usor sa recruteze candidati mai experimentati. 45% dintre respondenti au declarat ca au nevoie de candidati cu mai mult de doi ani de experienta acumulati in cadrul unei organizatii din aceeasi industrie ca si organizatia lor.

• Top riscuri: principalele cinci riscuri mentionate de participantii la studiu ca fiind indeaproape monitorizate de organizatiile lor sunt stabilitatea economica (54%), securitatea cibernetica (52%), schimbarile majore in tehnologie (48%), tranzactiile strategice in locatii globale (44%) si masurile de reglementare in domeniul confidentialitatii si ale informatiilor cu caracter personal (39%).

• Outsourcing si co-sourcing: 82% dintre organizatiile analizate de EY fie isi externalizeaza, fie apeleaza la co-sourcing pentru a-si acoperi partial capacitatea de audit intern. Acest procent reprezinta o crestere de 14% fata de nivelul inregistrat de studiul EY din 2012 si de 49% comparativ cu valoarea din 2010.
“Pe masura ce liderii de corporatii cer o tot mai mare extindere a functiei de audit intern sub aspect strategic si analitic, departamentele de audit vor fi nevoite sa se miste rapid pentru a reusi sa elimine lacunele de competenta si pentru a se putea asigura ca dispun de oamenii potriviti, la locul potrivit si la timpul potrivit”, a adaugat Ruxandra Bilius, Senior Advisor, Risk & Internal Audit la EY Romania si Presedinte al Institute of Internal Auditors, Romania.

Peste 500 directori si membri din comitete de audit intern, provenind din 20 de industrii au participat la acest studiu, derulat de EY impreuna cu Forbes in mai 2013. Majoritatea respondentilor fac parte din organizatii cu venituri globale de peste 250 de milioane de USD.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri