"Expertul contabil nu va disparea ci va evolua si va scapa de anumite clisee care in prezent duc la subestimarea potentialului acestei categorii profesionale. Deoarece prin digitalizare se va reduce considerabil timpul petrecut pe zona administrativa, expertul contabil va reusi sa scape in sfarsit de statutul de „om bun la toate”, care introduce datele pentru raportare si depune declaratii, si va avea posibilitatea sa isi restabileasca rolul de consultant prin servicii exclusive de analiza si consiliere a clientilor", a explicat managerul Accace.

Ce inseamna digitalizarea serviciilor contabile

Badea a explicat ca pe zona de introducere de date, facturile si alte documente fiscale vor fi scanate si trimise pe e-mail de catre client, dupa care o aplicatie OCR (recunoastere a caracterelor) va transforma respectivele documente in date care vor fi importate direct in aplicatia financiar-contabila, reducand astfel timpul petrecut de introducere a datelor. Aplicatia va recunoaste tipurile de facturi (Marketing, Administration, HR, etc) si va trimite respectivele facturi pe fluxul de aprobare configurat. De exemplu factura de servicii de training va ajunge pe fluxul de aprobare la HR Manager, apoi la CFO si doar dupa ce acesta din urma va aproba factura, aceasta va fi considerata finala si va intra la plata.

De asemenea, zona de output de date/raportare se va transforma intr-o zona de Business Intelligence, respectiv va capata o forma grafica si interactiva pentru utilizatorii finali, reducand astfel timpul de procesare a datelor finale si reducand astfel ca si in cazul introducerii de date rata de eroare",

Digitalizarea va reduce timpul petrecut pe e-mailuri sau chiar hartii pentru introducere de date/aprobarea/procesarea datelor si va permite managementului din companii sa aiba o viziune clara asupra zonei contabil-financiara din compania lor.

De asemenea, zona de „mobile” aduce cu ea posbilitatea vizualizarii si aprobarii facturilor sau vizualizarea de rapoarte direct de pe telefonul mobil/tableta, ceea ce va duce catre cresterea transparentei si eficientei activitatii departamentului financiar-contabil.

Citeste si:

Intrebat daca digitalizarea va presupune costuri suplimenare pentru clienti, Bogdan Badea a raspuns ca in primul rand va insemna o eficientizare din ambele perspective, atat client cat si furnizor, deoarece reduce timpul petrecut de angajatii ambelor parteneri. "Deci putem spune ca se va ajunge la optimizarea costurilor pe termen lung".

Potrivit declaratiilor facute de oficialul Accace, compania se pozitioneaza in top 5 pe piata de contabilitate, daca excludem serviciile de audit, taxe sau salarizare.

Bogdan Badea a anuntat ca cifra de afaceri a Accace va creste in 2013 cu aproximativ 55 % fata de 2012, „starul” fiind divizia de outsourcing (contabilitate si salarizare), dar inregistrand cresteri semnificative si pe divizia de advisory (taxe si corporate services), in timp ce pentru anul viitor firma isi propune o crestere similara, bazandu-se pe zona de digitalizare a serviciilor de contabilitate si pe zona de taxe.