Primul pas este sa stabiliti un set de obiective generale ale strategiei de comunicare: deschiderea de discutii noi cu clienti potentali si identificarea de metode de fidelizare pentru clientii existenti. In acelasi timp, in functie de planul de afaceri, puteti pune pe aceeasi lista formularea si lansarea de noi servicii, atragerea de angajati noi si pastrarea celor actuali si valorosi. Apoi, in functie de prioritatile societatii de avocatura, obiectivele de comunicare vor fi specifice si usor de masurat. La finalul zilei, orice actiune de comunicare deserveste un scop si urmeaza o directie.

Obiectivele masurabile nu apar din neant. Inainte de toate, pentru a le stabili, este nevoie de o perioada de realizare a unui audit specific. Acesta presupune o analiza care poate fi complexa sau superficiala, in functie de bugetul si timpul disponibile.

Obiectivele masurabile din strategia de comunicare sunt direct legate de implementarea acesteia. Absenta lor duce, mai devreme sau mai tarziu, la senzatia ca directia este neclara, la intrebari si la nemultumiri. Situatia este radical diferita atunci cand aveti lista de obiective si de prioritati in fata.

Imaginati-va ca veti putea trage o linie dupa fiecare luna de activitate si veti vedea clar daca ceea ce ati planificat a fost realizat si daca actiunile cuprinse in strategie dau rezultatele dorite sau nu. Asa veti vedea daca timpul si resursele pe care le alocati sunt investite sau irosite.

Durata medie de realizare a unei strategii de comunicare pentru un an este de o luna, maxim doua, in functie de timpul alocat si de specializarea celui sau celor care o realizeaza. Din douasprezece luni, planificati timp de o luna, implementati si evaluati restul de unsprezece.

Obiectivele masurabile va ofera atat privirea de ansamblu, cat si detaliile ce spun totul despre eficienta prestatorului de servicii cu care lucrati. Este si acesta un avantaj major, in masura in care veti avea la dispozitie un cadru clar si o metoda simpla de evaluare. Vorbim despre relatii de afaceri, asa ca va indemn sa folositi acest mod de lucru.

In acelasi timp, veti sti ce anume aveti de ajustat in strategia pe care ati aprobat-o. Ea poate fi imbunatatita substantial prin urmarirea si evaluarea efectelor si, dupa caz, modificarea planului de actiuni in functie de acesti indicatori clari.

Obiectivele masurabile vor fi sustinute prin activitatea de implementare a strategiei, care poate sa includa:

• comunicare constanta (online si offline – este folositoare pentru ca are ca efect constructia de reputatie ai formarea unui grup de oameni care va urmaresc pentru ca ii intereseaza ce spuneti, ce faceti, in ce credeti si asa mai departe),
• campanii de comunicare (stabilite in functie de un subiect anume, pentru a-l face cunoscut oamenilor prin mai multe canale de comunicare simultan),
• relatia cu presa - intalniri cu jurnalisti - cei profesionisti sunt interesati de subiecte de articole care sa creeze reactii in randul cititorilor pe care ii au.
• lansarea de subiecte de interes pentru publicul din care fac parte clientii potențiali stabiliti – pentru ca informatiile care ajung la clientii potentiali sa fie interesante si sa adauge valoare, avem nevoie ca ele sa existe cu adevrat, adica sa comunicați lucruri reale, ce merita sa fie publicate.
• facilitarea publicarii de articole de opinie pe care sa le semnati. Pentru editori, continutul valoros conteaza.
• organizarea de evenimente adaptate publicului de interes pentru societatea Dvs. de avocatura si prin aducerea de aport la formularea continutului.
• informari cu substanta trimise catre presa si catre un segment sau altul al publicului tinta.

Din experienta mea de lucru, strategia de comunicare are efect de bulgare de zapada – vizibilitatea devine din ce in ce mai bun in timp, in functie de plan, asa ca este important sa va propuneti sa puneti serios umarul la treaba si sa respectati planul pe care l-ati formulat.

Ioana Prandurel este consultant independent de branding, marketing si comunicare. Are o experienta profesionala de doisprezece ani, iar in ultimii cinci ani s-a dedicat nisei reprezentate de piata serviciilor juridice. Lucreaza impreuna cu o echipa de creativi implicati si organizati si isi dezvolta propriul birou de servicii business to business.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri