Obiectivele masurabile nu apar din neant. Inainte de toate, pentru a le stabili, este nevoie de o perioada de realizare a unui audit specific. Acesta presupune o analiza care poate fi complexa sau superficiala, in functie de bugetul si timpul disponibile.

Obiectivele masurabile din strategia de comunicare sunt direct legate de implementarea acesteia. Absenta lor duce, mai devreme sau mai tarziu, la senzatia ca directia este neclara, la intrebari si la nemultumiri. Situatia este radical diferita atunci cand aveti lista de obiective si de prioritati in fata.

Imaginati-va ca veti putea trage o linie dupa fiecare luna de activitate si veti vedea clar daca ceea ce ati planificat a fost realizat si daca actiunile cuprinse in strategie dau rezultatele dorite sau nu. Asa veti vedea daca timpul si resursele pe care le alocati sunt investite sau irosite.

Durata medie de realizare a unei strategii de comunicare pentru un an este de o luna, maxim doua, in functie de timpul alocat si de specializarea celui sau celor care o realizeaza. Din douasprezece luni, planificati timp de o luna, implementati si evaluati restul de unsprezece.

Obiectivele masurabile va ofera atat privirea de ansamblu, cat si detaliile ce spun totul despre eficienta prestatorului de servicii cu care lucrati. Este si acesta un avantaj major, in masura in care veti avea la dispozitie un cadru clar si o metoda simpla de evaluare. Vorbim despre relatii de afaceri, asa ca va indemn sa folositi acest mod de lucru.

Citeste si:

In acelasi timp, veti sti ce anume aveti de ajustat in strategia pe care ati aprobat-o. Ea poate fi imbunatatita substantial prin urmarirea si evaluarea efectelor si, dupa caz, modificarea planului de actiuni in functie de acesti indicatori clari.

Obiectivele masurabile vor fi sustinute prin activitatea de implementare a strategiei, care poate sa includa:

• comunicare constanta (online si offline – este folositoare pentru ca are ca efect constructia de reputatie ai formarea unui grup de oameni care va urmaresc pentru ca ii intereseaza ce spuneti, ce faceti, in ce credeti si asa mai departe),
• campanii de comunicare (stabilite in functie de un subiect anume, pentru a-l face cunoscut oamenilor prin mai multe canale de comunicare simultan),
• relatia cu presa - intalniri cu jurnalisti - cei profesionisti sunt interesati de subiecte de articole care sa creeze reactii in randul cititorilor pe care ii au.
• lansarea de subiecte de interes pentru publicul din care fac parte clientii potențiali stabiliti – pentru ca informatiile care ajung la clientii potentiali sa fie interesante si sa adauge valoare, avem nevoie ca ele sa existe cu adevărat, adica sa comunicați lucruri reale, ce merita sa fie publicate.
• facilitarea publicarii de articole de opinie pe care sa le semnati. Pentru editori, continutul valoros conteaza.
• organizarea de evenimente adaptate publicului de interes pentru societatea Dvs. de avocatura si prin aducerea de aport la formularea continutului.
• informari cu substanta trimise catre presa si catre un segment sau altul al publicului tinta.

Din experienta mea de lucru, strategia de comunicare are efect de bulgare de zapada – vizibilitatea devine din ce in ce mai bună in timp, in functie de plan, asa ca este important sa va propuneti sa puneti serios umarul la treaba si sa respectati planul pe care l-ati formulat.

Ioana Prandurel este consultant independent de branding, marketing si comunicare. Are o experienta profesionala de doisprezece ani, iar in ultimii cinci ani s-a dedicat nisei reprezentate de piata serviciilor juridice. Lucreaza impreuna cu o echipa de creativi implicati si organizati si isi dezvolta propriul birou de servicii business to business.