In 1994, Florentin Banu punea bazele afacerii cu napolitane Joe, pe care a vandut-o gigantului Nestle. A inceput cu o finantare de un milion de marci, obtinuta de la Bancorex, si o profitabilitate “fabuloasa” de 25%. “A lua primul credit este o piatra de hotar. Din acel moment ne pierdem libertatea. Insa voi avea credite atat timp cat voi face business. Este poate una dintre cele mai ieftine, dupa cea cu furnizorii”, spune Banu.

REPORTAJ: Cum se fac napolitanele Joe la Timisoara. O incursiune prin productia unora dintre mai populare dulciuri din Romania | VIDEO

REPORTAJ: Cum se fac napolitanele Joe la Timisoara. O incursiune...

Acesta considera ca un business are nevoie de finantare bancara daca isi propune sa ajunga la un nivel inalt. Mai mult, omul de afaceri, care conduce acum compania BanuInvest, subliniaza importanta existentei unei relatii decente cu functionarii bancari. “Si la banci sunt oameni, nu sunt masini, relatia este influentata de relatia dintre om si om. Prima data conteaza insa cifrele. Trebuie sa avem o relatie buna cu personalul din sistemul bancar. Banca face parte din afaceri”, completeaza Florentin Banu.

La randul sau, Orlando Szasz, antreprenor si business angel, a pus bazele companiei Renania cu 16.000 de marci, dintre care 10.000 de marci au fost imprumutate de la o cunostinta din Germania. “Nici nu stiam atunci ca ma numesc antreprenor. Aveam 6.000 de marci economii proprii, am mai imprumutat 10.000 de la un prieten din Germania. Un strain ne credita cu o suma importanta, el primea de la banca 5,5% dobanda, noi plateam 10% dobanda. Nu am mai accesat finantari ulterior si ne-am intins cat ne-a tinut plapuma”, povesteste Szasz.

Citeste si:

In anul 2008 a contractat insa o linie de credit de 3,3 mil. euro, pe care a achitat-o un an mai tarziu. “Relatia mea cu bacnca a fost una de distanta. Atunci cand am avut nevoie de sprijin banca mi l-a acordat, dupa care ne-am vazut de drum. Insa, intr-un business modern este nevoie de o banca”, crede antreprenorul.

Pe de alta parte, Jean Valvis, a carui nume este legat de branduri precum Dorna, LaDorna, Aqua Carpatica si vinurile Samburesti, considera ca institutia bancara reprezinta “o osatura a societatii”. “Mie imi place foarte mult sa fiu finantat. Primul credit l-am contractat de la BCR. Daca vreau sa fac investitii de 20 mil. euro trebuie sa am o astfel de institutie. E ca in dragoste, e o relatie pasionala, o data te vrea ea, o data tu. E bine ca exista bancile. Acum 5-10 ani plasamentele bancherilor in obligatiuni de stat reprezentau 35% din activele lor. Astazi este 55%. Bancile devin comode, nu mai vor sa isi asume riscurile pentru antreprenori”, considera Valvis.

Jean Valvis pariaza pe biomasa: Romania poate deveni independenta energetic

Jean Valvis pariaza pe biomasa: Romania poate deveni independenta...