Magazinele vor avea obligatia, de la 1 martie, sa detina la vedere un afis informativ cu un numar de telefon la care cumparatorii pot reclama neemiterea unui bon fiscal pentru produsul achziitionat. Apelul la numarul de telefon pus la dispozitie de ANAF este gratuit.

"Autoritatile vor pune la dispozitie un Telverde la care veti suna. La acel Telverde va raspunde o persoana sau un reprezentant care va va directiona mai departe. O echipa a ANAF care ori atunci, ori cand timpul ii va permite, va va lua toate datele de contact, deja are ziua si ora. Daca magazinul de unde va cumparati o pereche de pantofi de 300 de lei, de exemplu, va avea emis inainte de data si ora la care sunati un bon fiscal de 300 de lei, atunci va avea o problema", a declarat duminica ministrul Finantelor, Darius Valcov, potrivit Mediafax.

El a aratat ca numarul este deja stabilit, insa a precizat ca nu l-a retinut pentru a-l comunica. Acesta este stabilit prin ordin de ministru, precum si modelul afisului care va fi prezentat in magazine.

Cumparatorii trebuie sa anunte la telefon locatia de unde achizitioneaza produsul pentru care comerciantul refuza sa emita bon fiscal, fiind inregistrata automat data si ora apelului.

Citeste si:

Pe de alta parte, ministrul a precizat ca, pentru bonurile castigatoare la loteria fiscala, ANAF va verifica validitatea bonurilor la firmele emitente, dar si activitatea firmei respective.

"Este o veste foarte buna pentru cel care are bonul castigator, dar nu trebuie sa ascund ca aceasta loterie are si o parte care ne va duce spre un control mai amanuntit, pentru ca firma care l-a emis va primi si dumneaei in dar un control de la inspectorii ANAF pentru a verifica daca acel bon este in regula si este valid. Practic vor fi 100 de norocosi, sa spunem, dar vor fi si 100 de firme care vor fi controlate, cele care au emis aceste bonuri. Si daca tot mergem sa vedem daca este valid, vom face si un control al activitatii acelei firme", a spus Valcov.

Loteria bonurilor fiscale va consta in extrageri lunare sau ocazionale a bonurilor primite de cumparatori si cu posibilitatea ca, din martie, un client sa aiba dreptul sa nu achite produsul selectat sau consumat daca nu a primit bon fiscal de la comerciant.