Astfel, 55% dintre companiile cu capital autohton se asteapta la o crestere semnificativa a cifrei de afaceri in 2015, intre +10% si +31%, comparativ cu doar 39% dintre companiile straine care au afirmat ca previzioneaza o astfel de crestere. In schimb, aproape jumatate dintre companiile straine planifica o crestere moderata, intre +1% si +10%, fata de doar 37% dintre companiile romanesti, se arata in studiul "O noua viziune a cresterii", potrivit Mediafax.

Nicio companie romaneasca inclusa in sondaj nu a previzionat scaderi ale cifrei de afaceri mai mari de -5%, in comparatie cu 6% dintre companiile straine care se asteapta la scaderi intre -5% si -20%. Cele mai optimiste companii romanesti privind cresterea in 2015 opereaza in industriile producatoare, domeniu in care toate companiile romanesti incluse in sondaj au declarat ca se asteapta la crestere in acest an. Comparativ, companiile straine cele mai optimiste opereaza in domeniul serviciilor.

Potrivit EY, aceasta tendinta a companiilor romanesti de a fi mai optimiste in privinta cresterii se coreleaza insa si cu asteptari mai mari privind cresterea investitiilor. Astfel, 54% dintre companiile cu actionariat romanesc estimeaza cresteri ale investitiilor de peste 10%, in timp ce doar 28% dintre cele straine cred ca vor atinge acest ritm de crestere a investitiilor in 2015. Tot companiile romanesti sunt cele care planifica cele mai mari cresteri salariale: 14% dintre acestea previzioneaza o crestere a salariilor intre +10% si peste +20%, comparativ cu doar 2% dintre companiile straine care se asteapta sa vada o crestere a salariilor intre +10% si +20%, dar nu si peste acest interval. Mai mult decat atat, companiile romanesti sunt cele care planifica in proportie mai mare sa creeze noi locuri de munca: 30% dintre acestea se asteapta ca numarul angajatilor sa creasca semnificativ in 2015, intre +10 si +31%, comparativ cu 16% dintre companiile straine care au astfel de asteptari.

Citeste si:

Diferente semnificative apar si in strategiile de vanzari. Spre exemplu, 53% dintre companiile straine considera ca unul dintre principalele avantaje ale competitorilor lor de pe piata romaneasca este nivelul scazut al costurilor, in timp ce doar 31% dintre companiile romanesti atribuie acest avantaj de cost competitorilor lor. In schimb, acestea din urma intentioneaza in proportie foarte mare (71%) sa isi adapteze produsele existente la noi piete geografice, pentru a-si creste vanzarile, in timp ce doar 29% dintre companiile straine intentioneaza sa abordeze aceasta strategie pentru a impulsiona vanzarile.

Companiile romanesti acorda o importanta mare inovatiei, pentru atingerea succesului - 70% dintre companiile romanesti considera ca inovatia are o importanta mare si foarte mare in acest sens, comparativ cu 50% dintre companiile straine. In timp ce companiile romanesti isi masoara succesul uitandu-se la indicatori precum notorietatea brandului (67%), numar de angajati (57%), rezultate financiare (53%) sau satisfactia clientilor (52%), companiile straine care opereaza in Romania se raporteaza in unanimitate la gradul de optimizare al proceselor, sau la vechimea pe piata (67%) si la cota de piata (49%).

Studiul "O noua viziune a cresterii" are la baza raspunsurile a 202 executivi de top si analizeaza perceptia acestora in privinta perspectivelor mediului de afaceri din Romania in 2015, dintre care 53% provin din companii romanesti, iar 47% din companii straine . Executivii au raspuns chestionarului EY Romania in perioada 10 – 16 februarie 2015.