Organizarea si functionarea teraselor sezoniere amplasate in Centrul Istoric al Municipiului Bucuresti au fost reglementate prin Dispozitia Primarului General nr. 194/04.03.2013, se arata intr-un comunicat al PMB. Printr-o alta dipozitie a primarului, din 7 aprilie, a fost extinsa zona de aplicare a regulamentului pe intregul teritoriu de competenta de acordare a autorizatiilor de construire si de avizare al PMB, conform Legii nr. 50/1991 (inclusiv celelalte zone construite protejate), relateaza Mediafax.

Regulamentul adoptat in 2013 a fost aplicat din data de 15 martie a acelui an. Dispozitia prevede ca terasele sezoniere din Centrul Istoric pot functiona pe domeniul public sau privat al municipiului si pe terenuri proprietate privata a persoanelor fizice sau juridice pe o perioada de timp determinata, cuprinsa in intervalul 15 martie - 15 noiembrie al fiecarui an. Potrivit dispozitiei, terasele sezoniere pot fi amplasate numai in locurile pentru care se obtine aviz de la Directia Generala Dezvoltare Urbana din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti (PMB). Amplasamantele vor fi aprobate in ordinea primirii solicitarilor, spatiul alocat terasei neputand depasi lungimea fatadei localului. La avizare, trebuie sa se urmareasca, pe cat posibil, ca terasele invecinate sa aiba latimi egale.

Poate fi avizata amplasarea teraselor pe totuare care au latimea minima de trei metri, cu obligatia de a se pastra un spatiu liber pentru circulatia pietonilor, inspre carosabil, cu latimea minima de 1,50 metri, precum si pe partea carosabila a strazilor exclusiv pietonale, cu conditia de a pastra o zona libera cu latimea de patru metri, pentru interventiile de urgenta.

Pentru delimitarea teraselor, pot fi folositi parapeti mobili, realizati exclusiv din lemn si/sau metal cu inaltimea maxima de un metru, si/sau aranjamente florale verzi, care trebuie intretinute. Sunt interzise, conform dispozitiei, jardinierele de plastic si a plantelor decorative artificiale. Totodata, se interzic construirea platformelor, utilizarea covoarelor din materiale plastice, mobilierul pliant sau din plastic. Mobilierul, care va fi, de asemenea, avizat de Directia Dezvoltare Urbana, va fi compus din seturi identice, cu o structura din lemn, rachita sau metal, in concordanta cu arhitectura cladirilor si restul elementelor care alcatuiesc terasa, evitandu-se culorle stridente. Umbrelele teraselor din Centrul Vechi nu trebuie sa aiba alte culori decat cele din cromatica alb-beige, iar amplasarea de cortine de protectie impotriva vantului si ploii pe terase este interzisa, se mai precizeaza in dispozitia data de Oprescu.

Citeste si:

De asemenea, nu pot fi amplasate pe terasa piese de mobilier pentru pregatirea produselor sau spalarea veselei, vitrine sau standuri de prezentare a produselor si nici televizoare, plasme sau video-proiectoare. Singura publicitate permisa este cea pentru local si pentru firma contractata pentru amenajarea terasei, cu respectarea paletei cromatice si achitarea taxei de publicitate. Muzica si spectacolele live organizate pe terase se vor termina la ora 22.00, potrivit unei alte prevederi din dispozitie. Organizarea de evenimente festive private, precum nunti si botezuri, pe terasele din Centrul Istoric este interzisa.

Dispozitia edilului a fost emisa dupa ce Regulamentul privind organizarea si functionarea teraselor sezoniere in perimetrul Centrului Istoric nu a intrunit numarul de voturi pentru a fi adoptat in sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) din 25 februarie 2013.
Asociatia Comerciantilor din Centrul Istoric al Capitalei ceruse, pe 1 martie 2013, adoptarea regulamentului privind functionarea teraselor, in lipsa caruia proprietarii de localuri nu pot alcatui un plan de afaceri pentru vara. Mugur Mihaescu, vicepresedintele ACCI, a aratat ca membrii asociatiei isi platesc taxele si impozitele la timp si doresc sa fie reglementati, amintind ca regulamentul la care asociatia a lucrat alaturi de Primaria Capitalei, timp de doi-trei ani, nu a fost adoptat in CGMB.

Reprezentantii ACCI au reclamat si faptul ca proprietarii de localuri trebuie sa obtina autorizatii, sa plateasca taxe si sa se supuna atat controalelor Primariei Capitalei, cat si celor ale Primariei Sectorului 3 si au cerut infiintarea unui Birou unic pentru Centrul Istoric. Mihaescu a mai aratat in conferinta ca, daca in 2005 - 2007, Centrul Istoric era o afacere de trei milioane de euro, cifra de afaceri a ajuns sa creasca pana in 2013 in jurul a 200 de milioane de euro. In Centrul Istoric existau atunci aproximativ 200 de spatii, cu 8.000 de salariati iarna si 10.000 vara, iar zona era vizitata saptamanal de circa 100.000 de turisti romani si straini.