Mai putin de 30% dintre antreprenorii si managerii din regiunea Moldova mai au astazi asteptari mari si foarte mari din partea administratiei centrale pentru sprijinirea economiei locale, arata un studiu realizat de Business Days Romania. In acelasi timp, un om de afaceri din cinci (peste 22%) are asteptari foarte mici de la cei care conduc destinele Romaniei la nivel national.

Una dintre cele mai mari provocari ale celor care investesc in regiunea Moldova o reprezinta lipsa infrastructurii de transport si logistice - peste 63% dintre cei chestionati indicand acest neajuns. Printre cele mai mari provocari pe care oamenii de afaceri din zona le-au identificat se numara de asemenea: sistemul de taxare din tara noastra - 64% au declarat ca reprezinta o provocare mare-; lipsa de predictibilitate legislativa - 66% dintre cei chestionati au indicat ca aceasta este o provocare mare - si birocratia excesiva - pentru 73% dintre cei chestionati.

La polul opus se regasesc concurenta din domeniu – considerata o mare provocare de doar 7% dintre cei chestionati, termenele de plata stranse oferite de furnizori (12%), neseriozitatea partenerilor de afaceri (doar 17% o consider o oportunitate mare).

Potentialii investitori, tinuti la distanta tot de infrastructura din regiunea Moldova

Printre cele mai importante obstacole in calea investitorilor si potentialilor lor parteneri de afaceri care are dori sa vina in regiunea Moldovei enumerate de aceiasi oameni de afaceri se regasesc lipsa infrastructurii, a unor rute de transport rutier, feroviar si aerian menite sa conecteze aceasta zona de restul tarii, dar si al Europei, lipsa unei deschideri la nivel national fata de afacerile din estul Romaniei, precum si inexistenta unor politici nationale si a unor masuri adecvate care ar putea sa stimuleze in mod real investitiile, sustinute de factorii de decizie locali.

Antreprenorii si managerii chestionati sustin ca principalele domenii in care regiunea Moldova poate performa sunt IT (74%), agricultura (64%), software (48%), turism (47%) si servicii (45%).

Mediul de business din Moldova este astazi intr-o alta etapa de dezvoltare, cea in care antreprenorii si managerii au nevoie de sfaturi, de idei si de schimburi de experienta pentru a progresa. Nevoia lor de informare, de a cunoaste oameni noi, de a afla noutati este mai bine acoperita de un eveniment de networking, cu speakeri relevanti si care aduce noi oportunitati de dezvoltare. Aceste lucruri palpabile si cu impact imediat sunt adesea mai valoase decat promisiunile implicarii politice de la centru”, a declarat Laszlo Pacso fondator si coordonator Business Days.

Studiul “Nevoi, probleme si provocari ale mediului de afaceri din regiunea de est a Romaniei” a fost realizat in luna mai, pe un esantion reprezentativ de 156 de antreprenori si manageri din zona Moldovei. Oamenii de afaceri chestionati care au dorit sa participe la studiu provin din judetele Iasi, Neamt, Suceava, Bacau si Galati, 60% avand companii cu o cifra de afaceri de pana la 1 milion de euro, iar 22% - intre 1 si 10 milioane de euro.

Anul acesta, evenimentul Iasi Business Days va avea loc in perioada 1-2 iulie 2015 la Palas Mall din Iasi, inscrierile pentru toti cei care vor sa participe fiind deschise la inceputul acestei luni. In primele doua saptamani de rezervare, respectiv pana pe data de 14.06.2015, ora 23.59, este in vigoare oferta de tip early-bird, prin care oricine poate participa la eveniment cu o reducere, din start de 15% la orice tip de acces.

Peste 120 de speakeri vor conferentia in cele 40 de manifestari special alese in baza rezultatelor studiului “Nevoi, probleme si provocari ale mediului de afaceri din regiunea de est a Romaniei”. Detalii si inscrieri aici.

Business Days este o platforma de informare, educationala si de networking dedicata antreprenorilor si managerilor din Romania, al carei scop este acela de a crea o cultura antreprenoriala sanatoasa si durabila. Evenimentele BusinessDays sunt organizate de peste 5 ani de zile si strang la fiecare editie peste 1.000 de participanti. Editia Iasi Business Days este editia cu numarul 19 din seria de evenimente de succes, considerate de speakeri, parteneri si participanti, drept cel mai mare, de impact si relevant eveniment de business din Romania.

Iasi Business Days 2015 este organizat cu sprijinul partenerilor sai: Raiffaisen Leasing, EY Romania, Fan Courier, AON, Philips Romania, Dedeman, Unicredit Tiriac Bank, DPD, Zitec, GH, Universul Juridic, United Business Center, Palas Mall, MMM Consulting, Toyota, Rogalski Damaschin, API, UPC Business, Valigeria.ro, SBR, BrandFusion, Aeroportul International Iasi, compania de marketing MMC- fondata de Liana Marin, EMBA, s. a.

Parteneri media:

Wall Street, Europa FM,9AM, Romania Libera, Manager Expres, Digi24 Iasi, avocatnet.ro, Mass Media Consulting, Ziarul de Iasi, Business24.ro, Ziare.com, Business Woman, ComunicatedePresa.ro, startups.ro, IQAds.ro, AiSucces.ro, Iasi 4 You, Agenda de Iasi, IasiFun, Amaltea, Foodnews.ro, Jurnalul de Afaceri, Retail-FMCG.ro, BusinessLive.ro, Portal HR, Bestjobs.ro, Gpec, Feed Forward, Softlead, 4Career, Learn&Go, Premian, Tribal Worldwide, Zelist Monitor, 24-Fun, Technopolis, Anis, Akcees, Buticul de inspiratie by Dana Tudor.

Contact presa:

Liana.marin@massmediaconsulting.ro/ +40-741-753929 / CEO , MMC & MASSMEDIACONSULTING