"Vrem sa cream, preferabil cu cooperarea retailerilor, o platforma on-line, care va reprezenta un instrument de monitorizare a preturilor, prin intermediul careia clientii vor putea afla unde gasesc mai ieftin produsele de care sunt interesati. In acest fel, se va crea o presiune concurentiala asupra magazinelor pentru a oferi preturi din ce in ce mai bune", a afirmat Chiritoiu, scrie Mediafax.

Principala problema cu care se confrunta autoritatea de concurenta in acest caz este reticenta marilor lanturi de magazine de a se implica in proiect. Reprezentantii acestora au sustinut de mai multe ori ca Monitorul Preturilor este greu de realizat, avand in vedere ca modificarile de pret pot aparea zilnic si chiar de mai multe ori pe zi. In prezent, marii retailerii detin aproximativ 60% din piata de comert din Romania.

"Retailerii considera este complicat sa furnizeze preturile produselor pe care le comercializeaza. In cele din urma, dupa mai multe multe intalniri si discutii cu reprezentantii fiecarui lant de magazine, acestia au fost de acord cu realizarea proiectului",, a explicat presedintele Consiliului Concurentei. Chiritoiu a spus ca recent a avut loc prima intalnire la nivel tehnic intre toate partile implicate.

"Transparenta proiectului, faptul ca se vor gasi intr-un singur loc preturile de la mai multe magazine si pot fi comparate, nu trezeste entuziasm la nivelul tuturor. In ciuda acestui fapt, se pare ca aceasta este tendinta in toata lumea, nu numai la noi si ca urmare, un asemenea instrument va aparea, indiferent daca retailerilor le place sau nu", a aratat Bogdan Chiritoiu.

Citeste si:

Presedintele Consiliului Concurentei a precizat ca doreste ca site-ul Monitorul Preturilor sa fie functional pana la sfarsitul acestui an. "Vrem ca proiectul sa fie gata pana la sfarsitul anului. Insa nu este un lucru usor de facut. Noi vom coordona proiectul, in parteneriat cu Guvernul prin Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC), ne vom consulta cu Asociatia Nationala a Comerciantilor Mici si Mijlocii, dar si cu un ONG, Asociatia pentru Protectia Consumatorilor", a spus Chiritoiu.

In urma, deciziei Guvernului de a reduce, de la 1 iunie, TVA la 9% la toate produsele alimentare, la bauturile nealcoolice si la serviciile de alimentatie publica, Consiliul Concurentei a inceput o actiune de monitorizare a preturilor inainte si dupa aplicarea acestei masuri. Astfel, autoritatea de concurenta urmareste preturile a 18 produse din aproximativ 600 de magazine din comertul traditional si noua retaileri: Auchan, Billa, Carrefour, Cora, Kaufland, Lidl, Mega Image, Penny, Profi.

"Potrivit analizei facute in lunile mai si iunie, am observat ca, in cazul comertului modern, aproape intraga reducerea de TVA s-a transmis preturile alimentelor, acestea inregistrand o scadere de 12%. Acest fapt demonstreza ca exista o concurenta puternica intre marile lanturi de magazine. In comertul traditional, insa, scaderea preturilor a fost de 9% si e cumva logic avand in vedere ca intre ele concurenta nu este foarte intensa, iar o alta cauza ar putea fi evaziunea mare din sector", a mentionat presedintele Consiliului Concurentei. Potrivit acestuia, procesul de monitorizare se va desfasura pana in luna septembrie inclusiv. Proiectul a fost anuntat initial de fostul ministru al Economiei Adriean Videanu, in iulie 2010, insa nu a fost realizat