Potrivit anchetatorilor, prefectul judetului Caras-Severin, Miu Nicolae Ciobanu, a fost dus la sediul DIICOT Caras-Severin in urma celor 77 de perchezitii care au loc in 20 judete, cele mai multe - 50 - in Caras-Severin, in dosarul de evaziune fiscala si spalare de bani, conform Mediafax.

Procurorii DIICOT din Caras- Severin, alaturi de politistii de la Biroul de Combatere a Criminalitatii Organizate, urmaresc o grupare care a prejudiciat statul prin evaziune fiscala cu suma de aproximativ 25 de milioane de lei.Miercuri, in jurul orei 10.30, procurorii au intrat si in Secretariatul prefectului Miu Nicolae Ciobanu, acesta fiind unul dintre suspectii in acest caz.

Anchetatorii sustin ca Ciobanu ar fi fost implicat, in anul 2010, inainte de a detine functia de prefect, fiind administratorul unei firme private, in actiunile unei retele care folosea metoda "Factura", adica introcea in evidentele contabile facturi fictive pentru micsorarea bazei impozabile, metoda prin care era prejudiciat statul.

Perchezitii au loc si la Oficiul Juridic din cadrul Administratiei Fiscale Caras-Severin.Potrivit surselor citate, 20 de firme sunt puse sub invinuire in dosarul de evaziune fiscala, iar 32 de persoane sunt audiate la DIICOT.

Conform unui comunicat de presa transmis, miercuri, de DIICOT, procurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism - Biroul Teritorial Caras-Severin, impreuna cu ofiteri de politie judiciara din cadrul Brigazilor de Combatere a Criminalitatii Organizate si Serviciilor de Combatere a Criminalitatii Organizate, au facut perchezitiile in cadrul unei actiuni vizand destructurarea unui grup infractional organizat specializat in evaziune fiscala si spalare de bani in domeniul societatilor comerciale, avand ca obiect de activitate paza si protectia de bunuri si persoane.

Citeste si:

In cauza, exista suspiciunea rezonabila ca, incepand cu anul 2010, in judetul Caras-Severin s-a constituit un grup infractional organizat specializat in activitati din sfera criminalitatii economico-financiare si spalare de bani, in scopul fraudarii bugetului consolidat al statului.
In vederea asigurarii unei activitati infractionale calificate si organizate, grupul a actionat pe trei paliere, fiecare membru avand un rol prestabilit.

"Primul palier a avut un rol decizional si de coordonare asigurat de catre liderul gruparii care a controlat intreaga activitate infractionala, precum si de persoane apropiate care au avut ca sarcina monitorizarea punerii in aplicare a dispozitiilor acestuia. Din palierul cu rol de executie au facut parte membri ai gruparii care initial au fost angajati in societate, iar ulterior, din dispozitia liderului, au avut calitatea de administratori/asociati ai unor societati, cele mai multe dintre ele de tip «fantoma». De asemenea, din acest palier au facut parte cei care au aderat ulterior la grupul infractional, cu diverse roluri in societate (recrutarea de persoane dispuse sa infiinteze societati comerciale fantoma, asigurarea legaturii intre membrii gruparii, etc)", se arata in comunicat.

Potrivit sursei citate, din palierul de sprijin au facut parte persoane care, fara a fi implicate direct in activitatea de evaziune fiscala si spalare de bani, au desfasurat alte activitati infractionale, (persoane din cadrul autoritatilor statului, functionari bancari) acceptand sa fie infiintate societati comerciale la adresa acestora sau transferul unor bunuri in scopul ascunderii provenientei acestora sau a evitarii luarii unor masuri procesuale (sechestre).

Liderul grupului a coordonat si societati care au desfasurat o activitate comerciala "la vedere", participand la licitatii avand ca obiect asigurarea pazei unor diferite obiective.

Ulterior, sub diverse modalitati, aceasta activitate era transferata catre societatile comerciale de tip fantoma care erau utilizate temporar, iar ulterior radiate. O alta latura a activitatii infractionale consta in transferarea angajatilor societatilor "curate" catre societati "fantoma", in baza unor contracte in care acestea din urma preluau si obligatiile fiscale aferente, fara a incasa insa niciun profit din aceasta activitate comerciala aparent legala (inchirierea de forta de munca).

Sursa foto: ChiccoDodiFC / Shutterstock