Pomeniile electorale care faceau deliciul multor votanti pot fi date uitarii. Regulamentul din acest an interzice majoritatea produselor care le erau oferite votantiilor pentru a le starni simpatia. Anul 2016 putem spune ca este anul in care candidatii trebuie sa interactioneze mai mult cu candidatii, sa iasa mai mult in strada pentru a discuta cu ei si a le prezenta proiecte serioase de dezvoltare a comunitatilor din care fac parte, conform AEP.

In aceasta an, alegerile locale marcheaza o premiera, candidatii nu mai pot oferi obisnuitele “pomeni electorale” de tipul: pixurilor, canilor, ceasurilor, tricourilor, jachetelor, gecilor, impermeabilelor, pelerinelor, vestelor, sepcilor, caciulilor, fularelor, sacoselor sau a pungilor si a altor materiale din poliester, umbrelelor, galetilor si alte materiale din aceeasi categorie, brichetelor, chibriturilor,

Nu este permisa nici oferirea produselor alimentare, produselor alcoolice, tigarilor si a altor alimente. Conform legii nr 115/2015, campania electorala trebuie sa inceapa cu 30 de zile inainte de data desfasurarii alegerilor si se incheie in ziua de sambata care precede data alegerilor la ora 7:00.

Citeste si:

Potrivit articolului 65 din legea nr 115/20015 in campania electorala, candidatii, partidele politice, aliantele politice, aliantele electorale sau organizatii ale cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care participa la alegeri, precum si cetatenii au dreptul sa-si exprime opiniile in mod liber si fara nicio discriminare, prin mitinguri, adunari, utilizarea televiziunii, radioului, presei si a celorlalte mijloace de informare in masa

Alegeri locale 2016: principalele surse de finantare

  • Contributii ale partidelor politice sau ale organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care participa la alegeri
  • Contributii ale candidatilor

Contributiile candidatilor pentru campania electorala pot proveni exclusiv din venituri proprii, donatii primite de la persoane fizice si imprumuturi de la persoane fizice sau contractate cu institutii de credit.

Donatiile primite de catre candidati trebuie sa fie doar de la personae fizice, iar donatia primita de la o persoana fizica nu poate depasi valoarea de 210.000 de lei. Donatiile cu o valoare mai mare de 10.500 de lei pot fi primite de candidati numai prin conturi bancare proprii.

Ce materiale de propaganda electorala se pot folosi in campanie

In campania electorala pot fi utilizate numai urmatoarele tipuri de materiale de propaganda electorala:
-afise electorale cu dimensiuni de cel mult 500 mm o latura si 350 mm cealalta latura, afisele electorale prin care se convoaca o reuniune electorala vor avea 400 mm o latura si 250 mm cealalta latura si vor fi amplasate in locurile speciale pentru afisaj stabilite prin dispozitia primarului
- materiale de propaganda electorala audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuala
-publicitate in presa scrisa
-materiale de propaganda electorala online
-brosuri, pliante si alte materiale tiparite din aceeasi categorie.

Sursa foto: Zerbor / Shutterstock