Potrivit propunerii, activitatea de co-voiajare este activitatea de transport lucrativ, desfasurata de persoane fizice independente, care presupune utilizarea in comun, fara un scop profesional, a unui autovehicul de maxim 9 locuri, de catre un conducator auto si unul sau mai multi pasageri care circula in aceeasi directie, cu conditia ca deplasarea sa fie efectuata de conducatorul auto in scop personal, iar acesta si pasagerii sa imparta costul deplasarii.

In plus, prin proiect se introduc platforme digitale, care au ca scop sa faciliteze partajarea de catre calatori a unui autovehicul. Platformele digitale nu sunt considerate dispecerate de taxi, conform legii.

La inregistrarea in platfoma digitala, conducatorii auto si pasagerii vor consimti in mod expres acceptarea si respectarea termenilor si conditiilor unilateral stabilite in acest sistem. De asemenea, conducatorii auto si pasagerii au obligatia de a furniza unele informatii, precum data calatoriei, punctul de plecare si destinatia.

Citeste si:

Initiatorul precizeaza in expunerea de motive ca acest sistem de covoiajare este foarte intalnit in tarile europene, precum Franta, Germania, Italia. Deputatul PSD mai spune ca acest sistem ajuta la reducerea aglomeratiei, prin cresterea medie a ocupantilor unui autoturism, de la 1,6 oameni/ masina, in media europeana, la 2,8 oameni,/ masina, in tarile unde se foloseste co-voiajarea.

In expunerea de motive se mai mentioneaza ca, folosind sistemul de co-voiajare, conducatorii auto sunt mult mai atenti in trafic si mai alerti. Senatul este prima Camera sesizata, forul decizional fiind Camera Deputatilor.

Sursa foto: Denis Kuvaev / shutterstock