“Corporatistii stiu sa se distreze atunci cand gatesc, sunt sinceri si deschisi la nou. Am avut si cativa angajati din multinationale care stiau unul-doua lucruri despre gatit, am avut si doamne mai in varsta, care au gatit pentru copii. Multi dintre participantii la aceste teambuilding-uri tematice revin mai apoi cu prietenii, sau familiile, deci se pare ca le place”, a spus Horia Virlan (foto), despre noul concept adus in Romania de Paprika Latino Production.

Concret, in cadrul petrecerilor sau teambuilding-urilor Delice Cook & Fun, companiile isi trimit echipele sa se relaxeze gatind si, in acelasi timp, sa intareasca buna comunicare si colaborarea eficienta intre membrii unei echipe.
Aceasta modalitate de teambuilding functioneaza atat pentru grupuri mici, de 15 persoane, cat si pentru grupuri de pana la 100 de persoane.

“Cand avem grupuri foarte mari, am avut si de 100 de persoane, ii impartim in grupuri mai mici. Cu o parte din ei lucrez eu, cu cealalta, colegul meu Cezar Munteanu. Din aceasta toamna ni se va alatura si Jakob Hausmann, chef-ul de la Mica Elvetie”, a adaugat Virlan.

Desi uneori, cand e vorba de companii mari, grupurile sunt numeroase, toti participantii sunt pe deplin implicati, fiecare are rolul sau in echipa, distribuit de bucatar. Se formeaza echipe care gatesc impreuna la insule de gatit special create pentru acest tip de eveniment, iar toate echipamentele (mobile si usor de instalat) si ustensilele necesare pot fi mutate oriunde pe teritoriul Romaniei.

Pana acum companiile multinationale au fost cele mai interesate de proiect, ele cunoscand deja conceptul din strainatate, potrivit reprezentantilor Paprika Latino Production, organizatorii petrecerilor.

Petrecerile culinare tematice au specific mediteranean, asiatic, libanez, mexican, traditional romanesc etc.

Citeste si:

“Noi le punem la dispozitie pachete, meniuri cu specific si, in functie de preferinte, ei aleg ce li se pare mai potrivit pentru grupul lor. Majoritatea grupurilor din multinationale sunt precaute, cand vine vorba de mancaruri exotice. Daca, totusi, cineva doreste un meniu cu feluri mai sofisticate, compania poate aduce bucatari specializati pe acestea. De obicei, un astfel de eveniment dureaza cam doua ore, iar participantii apuca sa pregateasca doua feluri, maxim trei”, a specificat Virlan.

El a mai spus ca, in acest moment, evenimentele cuprind 6 petreceri corporate pe luna, iar costul mediu pe participant este de 40 euro (care include doua feluri de mancare, apa, cafea si vin).

Printre companiile care au ales aceasta varianta pentru angajatii lor se numara: ING, Osram, Herbalife, Teka, Kotanyi, British American Tobacco, Hypermarche Romania, Coca Cola, APT Resources & Services, etc.
In rest, chef-ul vedeta, cunoscut pentru emisiunea tv Cireasa de pe Tort, inca ezita cand vine vorba de deschiderea propriului restaurant.

“Inca ma mai gandesc, desi piata restaurantelor de la noi merge destul de bine. Multe din cele mai recent deschise restaurante se adreseaza celor care vor sa ia pranzul intre doua sedinte la birou. Eu nu pot sa fac acest lucru”, a declarat Horia Virlan, adaugand ca ar alege un meniu bazat pe preparate romanesti.

“Daca ma voi decide sa imi deschid propriul restaurant, voi alege un meniu romanesc cu influente frantuzesti si desi am lucrat alaturi de mari bucatari internationali, nu cred ca as porni la drum alaturi de un partener. Sunt o fire mai dificila si nu as vrea sa ma arunc intr-o afacere alaturi de cineva in care nu am completa incredere. De aceea, mai astept si ma mai gandesc”, a conchis Virlan.