"Destinatiile in tari arabe precum Tunisia, Egipt sau Maroc sunt «cazute» inca, iar Austria, ca destinatie de schi, se vinde putin prin agentii, intrucat majoritatea romanilor isi fac rezervare pe internet. Cred ca pentru Paralela 45, zona Paralia din Grecia nu va mai fi o destinatie de interes", a declarat Alin Burcea, proprietarul agentiei Paralela 45, informeaza Mediafax.

El spune ca printre noutatile pe care le promoveaza in acest an se numara SUA, pentru care agentia a pregatit un pachet de cinci programe ("Coasta de Est", "Coasta de Vest", "Sudul American", "SUA-Canada" si "Grand Tour") si circuite in "Africa neagra" care, potrivit lui Burcea, nu au mai fost prezente pana acum pe piata.

"Dorim, de asemenea, sa revitalizam destinatiile din fostul bloc sovietic, precum Armenia, Uzbekistan sau Mongolia. In general, fiecare destinatie noua va avea programate 2-3 grupuri. Credem ca trebuie sa venim cu circuite noi pe piata si cu oferte cat mai interesante", a mai spus Burcea.

Cu toate acestea, in topul Paralela 45 conduce statiunea turca Antalya, cu 8.000 de turisti trimisi anul trecut, Creta si Rhodos (Grecia), cu 6.000 de turisti, dar si statiuni din Bulgaria, Spania si Franta.

Marius Berca, directorul de marketing al agentiei Christian Tour,
spune ca va continua sa promoveze in 2012 aceleasi oferte ca anul trecut, respectiv Grecia, Turcia, Bulgaria si Muntenegru, iar noutatea acestui an este Mallorca.

Anul trecut, aproximativ 90.000 de turisti au mers in vacanta prin intermediul agentiei (cu avionul, autocarul si individual), iar in topul preferintelor au fost Grecia, Turcia si Bulgaria, urmate de circuite in Europa, pentru care cererea a fost cu 50% mai mare fata de 2010. Locul 5 a fost ocupat de Muntenegru.

"Dinamica vanzarilor noastre a stagnat sau nu a fost spectaculoasa pentru destinatii precum Egipt, Cuba, Mexic, Republica Dominicana sau Maldive. In schimb, preconizam ca vom creste semnificativ numarul de turisti pentru nordul Greciei, insulele Creta si Thassos, Bulgaria, Spania si Ungaria", a afirmat Marius Usturoiu, directorul general al agentiei de turism Mareea.

El a adaugat ca exista cateva oferte pe care Mareea le-a promovat in ultimii ani, insa nu au facut parte din protofoliul propriu, dar incepand cu acest an vor fi vandute ca pachete proprii. Printre acestea se numara statiunea Antalya din Turcia si insula greceasca Rhodos

"Targetul nostru in acest prim an de operare directa, cu chartere pe noile destinatii, este de 3.000 de turisti pentru Antalya si 800 pentru Rhodos", a spus Usturoiu.

Mareea a trimis anul trecut circa 20.000 de turisti in Grecia, 2.200 in Bulgaria, 1.200 in circuite culturale in Europa, 1.000 in Spania si 800 in Turcia.

Dragos Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, care de anul trecut a devenit reprezentantul in Romania al grupului german TUI, spune ca destinatile externe principale cerute si oferite clientilor au fost anul trecut Turcia, Bulgaria, Grecia, Spania si Austria.

"Nu au fost in ultimii ani modificari spectaculoase in topul ofertelor. Este de asteptat ca fluxul catre Spania sa creasca pe masura ce mai multe chartere vor fi oferite catre noi destinatii, cum ar fi insulele Canare.

Citeste si:

Altfel se pune problema la touroperatorul Nova Travel, parte a grupului nostru de firme. Daca pana acum Nova s-a concentrat pe destinatiile Romania si Bulgaria, adaugand anul trecut, pentru prima data, Croatia si Austria, incidentele aparute in 2011 pe piata in legatura cu incapacitatea de plata a unor turoperatori pe destinatia Turcia au facut ca impreuna cu colegii de la TUI sa luam hotararea ca in acest an sa oferim pe piata romaneasca primul charter marca TUI spre Turcia, cu plecare din Bucuresti", a afirmat Anastasiu.

Oferta agentiei Perfect Tour s-a imbogatit in acest an cu cateva circuite noi, printre care Olimpiada de la Londra si Campionatul European de Fotbal din Ucraina si Polonia.

"Continuam sa promovam ofertele Disneyland Paris, Perfect Tour fiind singurul turoperator roman partener Disneyland Paris. Charterele pe Laponia de Craciun vor ramane in continuare un produs foarte atractiv pentru familiile cu copii. Destinatiile exotice, croazierele si citybreak-urile in capitalele Europei vor fi capetele de afis pentru clientii nostri in 2012, la care se adauga charterele din vara in destinatiile mediteraneene", a spus Sorin Vaduvoiu, directorul executiv al agentiei.

In topul Perfect Tour conduce Disneyland Paris, urmat de Antalya, Paris, Nisipurile de Aur (Bulgaria) si Londra.

"Probabil ca Disneyland va ramane cea mai vanduta destinatie si in acest an, urmata tot de Antalya. Probabil ca Viena si Praga au sanse mari sa revina in top 5", a adaugat Vaduvoiu.

Agentiile romanesti de turism nu au renuntat definitiv nici macar la destinatiile din Africa de Nord, cum ar fi Egiptul si Tunisia, afectate de tulburarile din timpul "primaverii arabe", spune Marius Carlan, directorul agentiei Europa Travel.

Agentia promoveaza si oferte noi in acest an, din categoria low-budget, care continua sa fie cea mai cautata de catre turisti, respectiv Kefalonia si Skiathos (Grecia), dar si Muntenegru, cu statiunile Budva si Ulcinj.

Mircea Vladu, directorul general al agentiei Prestige Tours, achizitionata anul trecut de fondul spaniol de investitii GED, spune la randul lui ca si in acest an va miza pe Turcia, Grecia, Spania si Dubai, pentru care charterele au fost pline in proportie de 70-80% sau chiar 100% anul trecut.

"Fata de 2011, anul acesta vom avea si o ofera noua, Almeria, cel mai estic oras din provincia spaniola Andaluzia. Speram ca 2.000-3.000 de turisti mearga acolo prin intermediul agentiei noastre", a adaugat Vladu.

In concluzie, cele mai multe noutati in acest an provin tot din vechile destinatii, Bulgaria, Grecia, Turcia sau Spania, pe care agentiile incearca sa le consolideze cu chartere in statiuni pe care turistii romani le cunosc mai putin.

Sursa foto : flickr.com