Romania este tara ideala in care sa iti deschizi un business care personalizeaza masini pentru ca romanii pun mare accent pe autoturisme si pentru foarte multi acestea reprezinta nivelul lor in societate.
Sunt foarte multe firme de tuning in Romania, unele pentru masini de peste 100.000 de euro, altele pentru masini mult mai ieftine. Din pacate, in Romania nimeni nu poate stabili valoarea acestei piete.

Ce inseamna tuning pentru romanii cu bani? Tuning pentru romanii gata sa arunce peste 10.000 euro pentru a-si modifica masina inseamna sa adauge un plus de putere motorului, sa schimbe esapamentul, anvelopele, jantele, sistemul de franare, suspensia, plus modificari la interior, alte scaune, alt volan, etc.

Tuningul pentru romanii de rand inseamna, de fapt, sa isi personalizeze masina la exterior, nu si sub capota.

Cat te costa sa-ti personalizezi masina?

Prima schimbare a unui autoturism o putem face prin colantarea partiala sau in intregime, cu nuante alb lucios/mat, negru lucios/mat sau folie carbon 3D. Preturile in functie de modelul masinii pleaca de la 150 euro si pot ajunge la 500 euro.

Cel mai bine arata masina dupa o colantare partiala, capota (20 euro), plafon (30 euro), portbagaj (15 euro), care costa si mai putin, circa 80 euro.

“Anul trecut, am oferit servicii profesionale de colantare auto integrala sau partiala la peste 1.600 de masini, iar numarul acestora este in crestere. Putem realiza orice tip de colantare, de la culori lucioase, mate, metalizate, la colantari cu folie 100% transparenta (pentru protectia vopselei), sidefate. Pe langa faptul ca schimba imaginea masinii, colantarea este si o solutie pentru cei care au vopseaua deteriorata si necesita vopsire”, a declarat reprezentantul unei firme specializate din Bucuresti.

O alta solutie pentru a ne personaliza masina este eleronul. Sunt cateva firme care vand asa ceva, insa o mare parte din romani isi cumpara de pe ebay, unde il comanda in culoarea masinii, iar pretul este in jur de 60 de euro. In functie de marime, design, materialul din care este facut, un eleron poate costa si 250 de euro.

Cea mai diversificata oferta este pentru jantele de aliaj. Pretul acestora pleaca de la 200 de euro pentru un set de 4 bucati. Printre cele mai scumpe jante sunt cele cu diametru de 22, care pot ajunge la 2.000 de euro un set.

Continuam personalizarea cu un set de praguri, pentru acestea preturile sunt intre 60 si 500 de euro.

Ce poti face daca ai un SUV

Daca avem un SUV, ii putem da o infatisare mai puternica adaugand un bullbar, pentru asa ceva mai scoatem din buzunar circa 250 de euro.

Circa 900 de euro putem da pe un bodykit complet, pentru un BMW E60 format din bara fata, bara spate, praguri laterale, eleron portbagaj, eleron luneta. Bodykit-ul este realizat din fibra si rasini acrilice.

O alta schimbare poate fi facuta autoturismului prin inlocuirea stopurilor cu un model cu LED pentru care platim in jur de 200 de euro, sau faruri cu Angel Eyes si lupa xenon care costa circa 300 de euro.

Dupa ce ai facut o investitie in masina ta, urmatoarea intrebare este sa imi asigur sau nu autoturismul personalizat?

Din pacate nu il prea poti asigura, niciun asigurator de pe piata nu este dispus sa asigure in totalitate schimbarea adusa de tine. Asiguratorii stiu ca un mare procent dintre cei care isi personalizeaza masina sunt dornici de viteza, de aceea vor incerca sa nu te aiba client sau iti vor asigura doar pana la 15% din suma asigurata a autovehiculului.

Sursa foto: shoptuning.ro
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri