Ce inseamna acest concept? Presupune imbinarea activismulul social cu businessul si frumusetea este o lupta impotriva preconceptiilor la adresa femeilor. Astfel in loc de reviste glossy, clientele pot citi o carte, iar televizorul nu este deschis pe un post de muzica, ci difuzeaza filme documentare. De asemenea, spatiul este plin de graffiti cu mesaje impotriva discriminarii.

Pentru business, Ciprian Necula (foto) si-a propus sa fie sustenabil. El spune ca in salon vor fi circa 10 angajati, iar ideea a venit din imbinarea abilitatilor fratelui sau in materie de hairstyling cu ideile proprii de pe partea de activism social.

Cum s-a apucat un ONG-ist de afaceri

Ciprian Necula, fost ONG-ist, crede in ideea de social business, iar salonul nu este singurul sau business care sa aiba iz de activism social. Necula detine, alaturi de un partner, firma KCMC, o companie de management si consultanta care a realizat mai multe proiecte din fonduri europene. Unul din aceste proiecte este dedicat mestesugarilor de etnie roma si include si un site de unde se pot cumpara produsele acestora, mbq.ro.

Citeste si:

Necula a inceput sa faca business dupa multi ani de ONG. La un moment dat, el insusi de etnie roma, a fost consultant pe un program antidiscriminare. Atunci a descoperit oportunitatile din fonduri europene si a intrat in business.

Ca planuri viitoare de business, Necula mai doreste sa deschida un restaurant cu specific tiganesc. Momentan cauta spatiul pentru acest restaurant, pentru care spune ca va fi necesara o investitie cel putin similara cu cea din salon.

Ciprian Necula spune ca nu crede in ideea de acumulare perpetua a capitalismului, insa isi propune pentru business-urile sale sa fie sustenabile, chiar daca sunt si o portavoce pentru ideile si credintele proprii. Se pare ca pana acum reteta afacerii care sa inapoi societati a functionat. Firma de consultanta KMCM a avut in 2010, 15.000 lei profit.