Evident toate colectiile au fost lucrate si taiate atent, minutios, cu aplicatii si broderii ingloband chiar mii de ore de munca doar pentru o rochie, dar din toate colectiile s-a evidentiat ca fiind cea mai originala cea a Casei Givenchy. Maestrul couturier care a inspirat-o cel mai mult in stil pe Audrey Hepburn nu mai creeaza, dar l-a adus la Casa Givenchy din anul 2010 pe Riccardo Tisci, un designer relativ necunoscut la momentul respectiv, cunoscut pentru influentele gotice si dramatice din stil.

Creatiile lui Tisci pentru aceasta toamna nu au nimic din stilul Audrey Hepburn dar sunt fantastic de scupturale si de efect. Imbinand mestesugul prin care se creeaza senzatia de culoare in degradé (la fel ca si culoarea blanii cainelui cu care pozeaza manechinul) si impletirea pielii, Casa Givenchy ne-a oferit o somptuozitate gypsy si, in acelasi timp, alien / SF. Colectia nu e neaparat purtabila, ci e in primul rand o declaratie fashion.

Nu este un show, pentru ca Givenchy a renuntat de cativa ani sa isi prezinte astfel colectia, avand programata doar o expozitie particulara in care invitatii pot studia detaliile foarte calitative ale creatiilor Givenchy.

Valentino a venit cu o colectie cu linii pure, rezervate, impecabile, chiar minimaliste, conform motto-ului "Credem ca frumusetea adevarata este obtinuta fara efort". Desi foarte epurate ca linie, hainele fluide semnate Valentino au transmis mister si foarte multa feminitate.

Donatella Versace a avut in sfarsit dupa multi ani o prezentare haute couture. Pana acum casa s-a marginit sa tina zona couture foarte discreta, doar pentru ochii unui cerc restrans. Conform imaginii clasicizate a casei Versace, creatiile au lasat sa se vada multa piele, rochiile au fost sexy, vaporoase, colorate si, s-ar putea spune, distractiv de purtat.

Misterioasa Casa Margiela a avut o colectie indrazneata cu un look puternic, care a dus la extrem tendinta prezenta la mai multi creatori de a acoperi fetele manechinelor. In cazul Margiela, fetele au fost acoperite complet cu "masti de scrima" lucrate in filigran cu fire stralucitoare si pietre. Casa a prezentat 15 creatii in total.

Citeste si:

Probabil cea mai asteptata colectie couture a fost cea a Casei Dior, mai ales datorita nou venitului Raf Simon. Noul designer a creat in prealabil pentru Jil Sander (din 2010), iar pana in acel moment a lucrat strict colectii barbatesti.

Scenografia prezentarii a fost impresionanta: cinci camere tapetate cu flori, in ideea in care Raf Simon a reinterpretat silueta clasica de corola florala a Casei Dior. Colectia a fost discreta, introspectiva, non-extravaganta.

Karl Lagerfeld, cel care creaza deja de multi ani colectiile Chanel, a venit, asa cum ne-a obisnuit, cu o reinterpretare a look-ului clasic al Casei. Pentru aceasta a combinat senzatia de "peticire", cu o broderie extrem de sofisticata si ciorapi argintii. Totul pe tonuri gri si roz. Lagerfeld a incercat sa recreeze atmosfera si creatiile din faimosul film al lui Alain Resnais Anul trecut la Marienbad (1961): un film conceptual, de atmosfera, fara structura narativa liniara. Majoritatea tinutelor din film erau chiar creatii Chanel.

Ar fi de remarcat si colectia Armani, dedicata reinterpretarii piesei lor clasice, pantalonul, in combinatie cu creatii de seara, perfecte pentru efectul creat pe covorul rosu, si colectia Zuhair Murad, designer libanez. Tipic traditiei arabe, atentia la detaliu este adusa in zone aproape absurde. Filigranul rochiilor noii colectii confirma aceasta marca Murad, dar lipseste o anumita coerenta a colectiei.

Sursa foto:Postmodern.ro