Oana Taban a renuntat in 2005 la profesia de medic stomatolog pentru a fi CEO cu norma intreaga. Dezvoltase, in doar cativa ani, doua clinici stomatologice pornind de la un simplu cabinet. Acum are 100 de angajati, fiica ii calca pe urme, iar cea a asociatului ei se afla deja in managementul firmei.
Clinica Dent Estet a aparut pe piata de servicii stomatologice in 1999, ca o extindere a cabinetului stomatologic unde Oana Taban lucra impreuna cu un asistent. Businessul a fost creat cu 15.000 de euro de Taban si alti doi asociati – Cristi Costachescu si Cristi Misailescu, de profesie tehnicieni dentari.

„In proiectul Dent Estet am pornit la drum cu doi parteneri, care s-au retras ulterior (pentru a infiinta Velvet Dental, un alt lant de clinici stomatologice – n.r.). Din 2005, in businessul Dent Estet a intrat Nicu Hagivreta, care detine jumatate de capital. Nu ma feresc sa spun ca pentru infiintarea clinicii am avut nevoie de o doza de curaj in conditiile in care Romana inca este pe locuri codase in ce priveste igiena dentara si tratamentele stomatologice, iar noi ne lansam in urma cu 13 ani pe aceasta piata cu servicii premium”, poveste Oana Taban (foto centru) pentru wall-street.ro.

Cu fostii parteneri de business relatia este acum nu numai de concurenta, ci si de colaborare. Cei trei au dezvoltat Green Dental, o clinica stomatologica ecologica. Cat despre Nicu Hagivreta, actualul sau partener de business, Oana Taban spune ca deciziile majore sunt luate intotdeauna impreuna cu el.

In prezent, reteaua Dent Estet cuprinde patru clinici stomatologice (insemnand 21 de scaune), dintre care una dedicata copiilor, toate amplasate in Capitala.

„Dent Estet a fost o buna oportunitate sa-mi diversific aria investitionala, domeniul meu de activitate fiind altul. Desi personal nu ma implic foarte mult in afacere, cred in succesul acestui business si in echipa de management din care face parte si fiica mea”, spune Nicu Hagivreta.

Catrinel Hagivreta (foto dreapta), absolventa a Academiei de Stiinte Economice (ASE), a inceput sa lucreze pentru Dent Estet in februarie 2009, detinand functia de director de comunicare pana in ianuarie anul acesta, cand a devenit manager executiv. In paralel, ea isi continua studiile, urmand un master in administrarea afacerilor.

Implicarea ei in gestionarea afacerii Dent Estet a fost o provocare, apreciaza Catrinel Hagivreta. Se mandreste deja cu un proiect recent lansat, o solutie de finantare a tratamentelor prin care Dent Estet urmareste cresterea bazei de clienti cu 20%. „Pregatim lansarea Dent Estet 4 Teens, prima clinica din Europa dedicata exclusiv adolescentilor si, in acelasi timp, cautam parteneri de afaceri in provincie", arata managerul executiv al grupului de clinici stomatologice.

Oana Taban spune insa ca sprijin exista si pe partea medicala – fiica sa, Maria Taban (foto stanga), absolventa a Facultatii de Medicina Dentara, profeseaza in cadrul clinicilor ca asistent profilaxie.

„Atunci cand iti faci meseria cu placere, devii inevitabil un model. Pentru mine, mama este un astfel de model, ceea ce explica de altfel cum am ajuns sa practic stomatologia si sa vin in cadrul Dent Estet", spune Maria Taban.

Care este avantajul unui business dezvoltat in familie? Oana Taban considera ca implicarea este cuvantul-cheie. „Lucrand in businessul propriu, motivatia si dorinta de reusita sunt mai mari, iar scopul comun este bunul mers al afacerii". De altfel, mai remarca CEO-ul Dent Estet, in afacerile de familie, bazate pe propriile forte, nu exista riscul supradimensionarii.

„In plus, eforturile de a face businessul sa mearga sunt mult mai mari si mai bine canalizate. Ideile bune apar in perioade de criza, atunci cand esti poate si constrans – de faptul ca nu mai ai job, ca salariul s-a diminuat, ca au crescut cheltuielile – sa gasesti solutia salvatoare si sa depui toate eforturile sa o faci sa mearga".

Strict despre business


Dent Estet a avut, anul trecut, afaceri de 2,3 milioane de euro, iar Oana Taban estimeaza pentru 2012 un avans de 20%, pana la aproximativ 2,8 milioane de euro. Segmentul corporate (abonamentele platite de companii pentru angajatii lor – n.r.) a reprezentat circa 30% din incasari anul trecut.

In primul semestru al anului acesta, grupul de clinici a inregistrat un rulaj de 1,3 milioane de euro, in crestere cu circa 15% fata de intervalul similar din 2011.

„Ne mentinem estimarea de crestere (de 20% - n.r.) avand in vedere faptul ca vara este o perioada foarte aglomerata pentru clinicile noastre datorita turismului dentar (pacienti straini care vin in Romania pentru tratamente dentare – n.r.)", spune Oana Taban.

Cat priveste tinta de profit, CEO-ul Dent Estet precizeaza ca strategia firmei este de a reinvesti castigurile in dezvoltarea retelei si imbunatatirea serviciilor. „Pacientii nostri sunt la curent cu cele mai noi tratamente oferite in strainatate despre care se intereseaza si ni le solicita si noua", subliniaza Oana Taban.

In toamna, Dent Estet va lansa o noua clinica in Bucuresti, dedicata adolescentilor. In plus, grupul de clinici este in cautare de parteneri in afara Capitalei. „Consideram ca stabilirea unor parteneriate cu clinici din provincie este cea mai potrivita in contextul economic actual. In acest fel, cointeresam partenerul, ii punem la dispozitie know-how-ul Dent Estet, ridicam standardul de calitate a serviciilor, dar beneficiem si noi in acelasi timp de baza de clienti pe care o detinem si de spatiu", explica fondatoarea grupului de clinici stomatologice.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri