Fiecare fragment al concertului a fost atent gandit ca un act distinct al unui hiperspectacol, nelasand niciun single deoparte: Poker Face, Paparazzi, Just Dance, Judas etc. Aceste momente au alternat cu marturisiri in care Gaga a iesit din pielea personajului pentru a-si povesti parcursul, visurile si pentru a marturisi politically correct fericirea de a se afla in fata miilor de fani, numiti bombastic lumina universului meu.

Aparitia autointitulata the fame monster- pe buna dreptate- a fost mesmerizanta si culta vizual : spre deosebire de alti artisti, obisnuiti poate cu "gloria", solista nu te lasa sa astepti prea mult. Dupa rezonabilul sfert de ora academic, cantareata si-a facut o intrare teatrala pe scena goth. Pe leitmotivul obsedant ride, pony, ride, ride din cantecul Highway Unicorn, ascunsa sub o costumatie elaborata, Lady Gaga a aparut pe un armasar negru, ca un cavaler al mortii. Restul scenografiei a fost la fel de elaborat: un palat ale carui aripi se deschid si se inchid intre reprizele concertului. Turnurile, ferestrele, terasele lui sunt toate puncte originare din care personajul Gaga se intrupeaza in diverse costume (dar mereu pe tocuri foarte inalte).

Gaga stie prea bine cum sa isi seduca publicul. Mai mult, e de-a dreptul manipulatoare. Amendand aerul de gura-casca pe care il arborasera involuntar fanii, absorbiti de vartejul de pe scena, Gaga se tolaneste indolenta pe prelungirea scenei si ameninta somnoroasa : aici o sa trag un pui de somn pana o sa tipati destul de tare incat sa ma treziti. Acela e locul unde se asaza in fiecare seara in timpul reprezentatiilor, ne spune Gaga, iar scena este singurul ei raison d’etre. Rezultatul: fanii zbiara, iar show-ul continua cu promisiunea: I’m gonna sing and dance my ass off for you for the next two hours!- si s-a tinut de cuvant.

Greu sa nu te inmoi putin (oricat de indigesta ti s-ar parea uneori) cand o vezi plutind intr-o rochie alba Armani pe o banda rulanta: imobila, purtata de curgerea lina a pantei, incadrata de dansatoare in vestimentatii similare, sustine vizual atat de bine versurile melodiei Bloody Mary. Sa nu mai vorbim de coarnele de satir din costumatia pentru Bad Romance sau de extravaganta motocicleta devenita deja leitmotiv imagistic pentru turneul.

Citeste si:

N-a lipsit nici intro-ul controversat pentru piesa de referinta Born This Way : imensul pantec butaforic, insotit de sunetele mimand chinurile unei nasteri naturale a unei fiinte supranaturale.

Dincolo de superlativele show-ului, plecand de la melodiile care suna excelent live pana la imageria complexa pusa la punct de propriul 'comitet de creatie` (Haus of Gaga), nu se pot trece cu vederea elementele de grandomanie din intreaga frenezie gagaista: momentele in care solista comanda publicului sa-i scandeze numele : Say my name !, replicile in stilul: Bucuresti, voi sunteti viitorul ( !)..un oras al unitatii si al tolerantei, sau recomandarile facute de la balconul palatului sau de a ne uita la Palatul nostru, respectiv Casa Poporului, pentru a constientiza ce oras frumos avem....

In toata grandomania asumata, Gaga are mai mult decat un strop de luciditate. I’m here because you created me, afirma pe ton de revelatie intre doua cantece. Adevarat. Dar si ea stie prea bine sa-si `creeze` si sa-si hipnotizeze publicul.