Ideea nu putea porni decit de la un geniu al cinematografului- Alfred Hitchcock. Ne aflam in 1944. Nazistii au invadat atit Europa cit si ecranele cinematografelor. Hitchcock deja realizase un film de propaganda („Saboteur“-1942) cind a venit propunerea de a participa la o „activitate patriotica“.

Povestea pe care maestrul suspansului a dorit sa o foloseasca se numea „Life boat“ si descria ultimele clipe ale unei nave torpilate. Supravietuitorii exploziei, comasati pe o barca de salvare, formeaza un microcosmos al unei societati disperate. Avem pe pluta o asistenta, un magnat, un inginer si un redactor de moda. Si un diamant Cartier. Aici intervine geniul regizorului. Supravietuitorii nu au ce minca si toata speranta lor sta in a prinde citiva pesti. Si atunci au folosit diamantul pentru a atrage pestii... Astfel a inceput povestea de dragoste dintre Alfred Hitchcock si Cartier. In 1950, regizorul o pune pe Marlene Dietrich sa poarte bijuterii Cartier in adaptarea dupa Agatha Christie „Stage Fright”.

Si pentru ca tot vorbim de dive este cazul sa ne aducem aminte de Marilyn Monroe si celebra ei replica : „A kiss on the hand may be quite continental, but diamonds are a girl’s best friend.” Cartier si-a facut debutul in film in 1926 cind Rudolph Valentino a aparut in „Fiul seicului“ purtind un turban si ceasul... Cartier. In 2000 un alt sex-simbol, Brad Pitt, a refuzat sa-si scoata ceasul „Pasha“ in timpul filmarilor pentru „Snatch“. Exista o lista extrem de lunga cu toti regizorii care au folosit bijuterii Cartier: Ernst Lubitsch, Claude Lelouch, Otto Preminger, Adrian Lyne, Lawarence Kasdan, Brian de Palma… Pentru a seduce spectatorii, acestia au folosit bijuterii cu monturi extravagante si diamante stralucitoare. O imagine de referinta: Gloria Swanson in „Sunset Boulevard“. Diva filmului mut poarta o bijuterie din platina si o cascada de diamante. Acestea descriu mai bine decit 1000 de cuvinte obsesia pentru trecut, pentru perioada in care diva era Diva.

Bijuteriile folosite in film trebuie sa fie intotdeauna reale, Jean Cocteau sustinind ca „diamantele false nu au viata, doar cele adevarate pot straluci“. In timp ce filma „Beauty and the Beast“ (1946) Cocteau a vazut primele duble din film si a remarcat ca pietrele de sticla folosite pe costume par... de sticla. Astfel el a apelat la Cartier pentru ajutor. Iar cind personajul principal plinge, pe obrajii ei curg diamante adevarate! Printre noile nume care au apelat la Cartier se numara si Gwyneth Paltrow, Nicole Kidman, Madonna, Ornela Mutti si Mia Farrow. Dar cea care a batut recorduri a fost Elisabeth Taylor, care a intrat in legenda cu colierul „Cartier-Burton-Taylor“.