“Ceea ce se intampla pe segmentul de infrumusetare este valabil si la nivelul general al Romaniei. Nu cred ca este o piata care s-a dezvoltat cu adevarat in Romania. De exemplu, domeniul in care noi activam este unul care are de-a face cu veniturile populatiei. Acestea au inregistrat cea mai mare scadere din lume in criza”, a declarat Lucian Miess.

Potrivit acestuia, evolutia cursului leu-euro i-a afectat cel mai mult pe romani in criza, ducand la scaderea consumului.

“Suntem foarte vulnerabili la tot ce inseamna valute, pentru ca suntem o tara euroizata, in tot ce inseamna costuri, insa avem venituri in lei. Cheltuieli care inseamna rate in euro, telefon, leasiguri la masini, chirii, foarte multe utilitati. Este o vulnerabilitate a Romaniei si de cate ori sare cursul euro-leu dintr-o data exista un fenomen - veniturile se imputineaza, iar cheltuielile cresc. Alaturi de marirea TVA, toate acestea duc la scaderea consumului”, a explicat el.

Mai putine vizite la saloanele de infrumusetare si mai putine produse profesionale cumparate

In contextul economic actual, romanii au rarit vizitele la salon, iar cand apeleaza la serviciile profesionistilor o fac doar pentru strictul necesar.

“Pe piata, scaderea puterii leului si marirea de TVA se simt. Oamenii merg mai rar la saloane, iar atunci cand vin incearca sa isi faca doar servicii strict necesare”, a punctat Miess.

Romanii au renuntat sa mai cumpere produse profesionale din saloane.

“Cea mai mare scadere se inregistreaza pe segmentul produselor profesionale, cele pe care oamenii si le cumpara pentru acasa, respectiv gama de revanzare a oricarui salon. Aceste produse profesionale pot fi chiar si de cinci ori mai scumpe decat produsele de pe piata, iar oamenii le cumpara din ce in ce mai putin”, a afirmat Lucian Miess.

Potrivit acestuia, vanzarile de produse profesionale reprezinta in tarile dezvoltate la 60-70% din veniturile unui salon, in timp ce in Romania “cu greu ajung la 15%”.

In ceea ce priveste saloanele Gett`s, Lucian Miess afirma ca bonul mediu de casa nu a oscilat mult, situandu-se si in criza in jurul valorii de 120 de lei pentru locatiile Gett`s Hair Studio (5 stele) si 100 de lei in locatiile Gett`s Color Bar (4 stele).

“Bonul mediu este dat de cheltuielile femeilor si ale barbatilor. In timp ce femeile cresc bonul de casa, barbatii il scad. La noi bonul mediu nu a scazut, a variat la un nivel nesemnificativ, in lei, insa a scazut numarul de vizite”, a adaugat Miess.

Preturile raman pe loc

Seful saloanelor Gett`s afirma ca preturile serviciilor de infrumusetare nu ar trebui sa mai creasca in perioada urmatoare, eventualele mariri neputand fi suportate de piata.

Citeste si:

“Populatia nu mai suporta mariri de preturi , insa preturile nici nu mai pot fi scazute. Unele saloane de apartament au incercat sa vina cu promotii distructive si s-au inchis. Pe de alta parte, multe unitati din acest segment au crescut preturile si se apropie de nivelul celor din saloanele cu multe stele”, a adaugat Miess.

El a mai spus ca in felul acesta o parte dintre clientii saloanelor de cartier au migrat catre saloanele de lux. In cadrul saloanelor Gett`s Hair Studio media lunara ajunge la 1-2 vizite pe luna.

Afaceri in usoara crestere

Cele sase saloanele Gett`s, operate prin firma Ingo Trade International, au avut in 2011 afaceri in valoare de 5,5 milioane de lei si un profit de 72.300 de lei, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice (MFP). Pentru acest an Miess estimeaza un usor avans, pe fondul cresterii numarului de clienti.

In anul 2011 saloanele Gett`s au avut 65.400 de clienti, iar in acest an cifra ar putea depasi 70.000 de clienti.

“Anul acesta vedem businessul pe crestere, insa mi-e dor de vremurile cand aveam profit. Aici este durerea noastra, cheltuielile nu fac decat sa creasca, iar eu nu simt ca piata poate suporta cresteri de preturi, asa ca nu le putem mari. Mai mult, cat timp esti in dezvoltare si faci investitii nu poti fi pe profit, si in aceeasi situatie am fost si noi cativa ani, insa de anul trecut am intrat pe profit”, a explicat Miess.
Potrivit lui Miess, saloanele din Bucuresti Mall si AFI Palace Cotroceni inregistreaza cei mai multi clienti.

Extindere la orizont

In cei 15 ani de activitate, sub brandul Gett`s s‑au deschis 11 saloane de frumusete. In prezent, compania opereaza sase unitati, dintre care cinci in Bucuresti si unul in Cluj-Napoca.

Dintre cele 11 locatii pe care le‑au facut, doar patru sunt realizate integral cu fonduri proprii, restul fiind diferite forme de parteneriat, de la franciza, asocieri pana la management.

Lucian Meiss spune ca in viitor doreste sa creasca numarul saloanelor din Bucuresti la 10 unitati.

La nivelul Bucurestiului ne dorim undeva la 10 saloane, nu neaparat intr-un orizont scurt, trebuie insa sa fie niste proiecte bune. Bucurestiul nu este Romania, vorbim despre obiceiuri, putere de cumparare, Lucrurile se misca in Bucuresti, in restul tarii oamenii merg la salon doar la nunti, botezuri si la inmormantari”, a punctat Miess.

Brandul Gett`s a luat fiinta in 1 martie 1997, prima unitate fiind deschisa de catre Lucian Miess in colaborare cu cea care ii era sotie la momentul respectiv, Geta Voinea, intr-un apartament din zona Piata Unirii, cu o investitie de 25.000 dolari. In prezent, sub acest brand, detinut in exclusivitate de Lucian Miess, activeaza sase saloane de infrumusetare si 130 de angajati.