Acesta s-a dorit a fi un mijloc de transport pentru regele Ferdinand si regina Maria, insa regele nu l-a folosit niciodata, pentru ca trenul creat in uzina Ernesto Breda /Construzioni Meccaniche din Milano, a iesit din fabricatie in iunie 1928, la un an dupa moartea acestuia. Astfel, printre membrii familiei regale care au folosit trenul in urma cu cateva zeci de ani s-au numarat regina Maria, regele Carol al II-lea, principesa mama Elena si regele Mihai.

Familia regala a folosit pentru ultima data trenul in 3 ianuarie 1948 cand Majestatea Sa, regele Mihai, a luat ultimul pranz pe teritoriul Romaniei, odata cu plecarea in exil.

A urmat o pauza de 62 de ani, pana cand familia regala a folosit din nou trenul, in octombrie anul trecut principesa Margareta si principii Radu si Nicolae calatorind cu acesta de la Bucuresti la Alba-Iulia, pentru a sarbatori a 90 de ani de la Incoronarea regilor Ferdinand I si Maria.

Trenul regal a devenit prezidential. Ceausescu, Hrusciov si Ford, printre calatori

Pauza a fost atat de lunga, pentru ca in 1948, dupa exilul regelui Mihai, trenul a devenit prezidential, pana in anul 1977, cand a fost inlocuit de un tren fabricat la Arad.

In 1978, trenul a fost retras din circulatie, iar in 2004 a fost preluat de Societatea Feroviara de Turism SFT-CFR, companie care il administreaza si astazi.

In 1955, aici s-au purtat discutiile dintre liderul comunist roman Gheorghe Gheorghiu-Dej si Nikita Hrusciov, conducatorul Uniunii Sovietice, despre retragererea trupelor sovietice din Romania, iar in 1975 au calatorit de la Bucuresti la Sinaia, Nicolae Ceausescu cu presedintele Statelor Unite, Gerard Ford, si secretarul de stat Henry Kisinger.

Citeste si:

In prezent, Trenul Regal se afla pe o linie a Remizei CFR Mogosoaia intr-un hamgar destinat vagoanelor speciale, unde este inconjurat de padure, pentru a reduce degradarea garniturii.

Cat costa inchirierea trenului

Trenul regal este compus din 5 vagoane (de tip salon si de dormit) si are o viteza maxima de 70 km pe ora.

Mobilierul din tren este creat din materiale scumpe precum piele de Cordoba (pentru scaune si fotolii), furnir de nuc si trandafir pentru mese. De asemenea, lampile din vagoane si oglinzile din salonul regal au fost create din sticla de Murano si cristalul de Boemia.

De asemenea, toate tablourile expuse in tren apartin familiei regale.

Trenul regal poate fi inchiriat pentru 10.000 de euro plus TVA pe zi, daca este folosit de o locomotiva moderna. Pe de alta parte, daca este utilizata o locomotiva cu aburi, pretul creste cu in jur de 5.000 de euro.