Tanara de 27 de ani s-a alaturat Casei Regale in anul al patrulea de facultate, cand s-a oferit voluntar pentru organizarea vizitei de intoarcere a Regelui Mihai la Castelul Peles, vizita din iunie 2008 fiind si prima pe care Majestatea Sa a facut-o la castel dupa anul 1947. Dupa aproape doua luni de voluntariat a devenit consilier al Principelui Radu, iar la finalul anului i s-a propus sa fie director de protocol. In prezent exista si functia de sef de protocol, care este ocupata de Simina Mezincescu, insa aceasta esta una onorifica.

Astfel, Sandra Gatejeanu Gheorghe este cea care de la finalul lui 2008 se ocupa de organizarea vizitelor oficiale pe care le face ori le primeste Familia Regala, pastreaza legatura cu Casele Regale din alte tari si se ocupa de organizarea de evenimente precum dineuri, ceremonii de decorare ori de acordare de titlul de furnizor al Casei Regale.

Director de protocol, doctor in Drept International Privat si profesor asociat la universitate

Gatejeanu Gheorghe a absolvit Faculatea de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti si pe cea de Stiinte Politice din cadrul aceleiasi universitati. De asemenea, are un masterat in Drept International Privat, iar din septembrie anul trecut este doctor in aceeasi specializare.

Daca de la 10 dimineata pana seara la 6 isi aloca timpul Familiei Regale, dimineata si-o petrece predand Dreptul Roman si Istoria Statului si a Dreptului Romanesc pentru studentii din primul an ai Facultatii de Drept de la Universitatea din Bucuresti.

“Majoritatea oamenilor care se ocupa de protocol in Romania sau in strainatate au studii in domeniul Dreptului. Iar, apoi, inveti la fata locului. Stafful Familiei Regale este format din 10-12 persoane, insa pentru evenimentele mari lucram cu voluntari pe care ii alegem pe baza CV-ului si a unui interviu. Sunt evenimente pentru care avem si 20-25 de voluntari ori tineri care sunt in internship”, explica Gatejeanu Gheorghe.

De exemplu, un eveniment care a implicat o organizare foarte buna a fost Jubileul Regelui, dedicat implinirii a 90 de ani de catre Regele Mihai, pentru care s-a lucrat din februarie pana in octombrie. De altfel, dineul nu a avut loc la Palatul Elisabeta, cum se intampla de obicei, ci la Palatul CEC, la acestea fiind invitate peste 100 de persoane.

In general, la un dineu care este organizat la Palatul Elisabeta participa in jur de 20-40 de persoane, la o receptie circa 80-90, iar la evenimentele de tip "garden party" lista de invitati ajunge si la 3-4.000 de persoane.

Citeste si:

De asemenea, lunile cele mai aglomerate in evenimente sunt mai si iunie, iar cele mai putin sunt lunile de vara, iulie si august.

Desi invitatii isi confirma prezenta la evenimente, adesea nu ajung cu totii. In strainatate nu se intampla niciodata asa

Si, chiar daca totul este organizat cu foarte mare atentie, aproape mereu apar si situatii neasteptate, printre cele mai des intalnite, fiind cele in care un invitat confirma ca ajunge la eveniment, iar in final nu isi mai face aparitia.

„Foarte rar se intampla sa vina toti, iar uneori nu suntem anuntati ca nu vor mai ajunge”, spune Gatejeanu, adaugand ca in strainatate nu apar niciodata astfel de situatii.

Desi faptul ca unii invitati confirmati nu mai ajung nu pare ceva foarte complicat, de fapt este o problema serioasa pentru organizatori, mai ales cand nu este vorba doar de o persoana. Asta pentru ca la masa fiecare are un loc bine stabilit, pentru care se tine cont de pozitia ocupata si in care este pastrata o distanta de 80 de centimetri.

Daca o intrebi care sunt cele mai importante pe care le-a invatat de la Familia Regala iti spune ca modestia, importanta puterii exemplului personal si simplitatea.

"De exemplu, in activitatea de zi cu zi, cand trebuie sa facem ceva ni se spune <<Va rog>>, iar cand terminam ni se multumeste. Sunt cateva lucruri pe care lumea uita sa le faca, mai ales in multinationale", explica Sandra Gatejeanu Gheorghe.