Ne imbracam pentru a-i impresiona pe ceilalti, haina il face pe om, oricine poate sa fie la moda, eleganta este atemporala etc.. De-a lungul timpului am colectionat cele mai ciudate si bizare mituri care circula in moda româneasca si nu numai. Pe unele le-am auzit de la oameni importanti, pe unele mi le amintesc chiar spuse de mama mea, de prietenele ei, de colegi de scoala, de cei din birou... dar cite din ele sint adevarate? Sint intrebari pe care le-am mai pus intr-un articol dintr-un glossy celebru, dar imi place sa revin la ele ca doar „repetitia este mama invataturii...” (sau si acesta este un mit?)

Traim intr-o perioada in care, fie ca ne convine, fie ca nu, imaginea conteaza. Este un lucru demonstrat zilnic, fie la o intilnire de afaceri, fie intr-un restaurant. Nu mai vorbim de birou, podiumul nostru zilnic de moda, unde scanerele functioneaza la maxim, iar pauza de masa devine o „masa rotunda”... Asta este, imaginea conteaza! Si pentru ca am invatat acest lucru atit de important relativ repede, a venit si timpul sa ne construim o imagine adevarata. Din tonele de reviste, din aducerile aminte, din spusele colegilor, din ce mai auzim pe la designeri, ce mai vedem pe „podiumurile improvizate” ne cream un propriu sistem valoric, pe care incercam sa-l punem in aplicare in fiecare dimineata cind deschidem dulapul pentru a ne pregati de show-ul nostru cotidian. Aici incepe partea interesanta. Nu stiu prin ce miracol, majoritatea se „lipesc” doar de cele citeva false-mituri care circula nestingherite prin moda, iar de aici lucrurile incep sa se complice.

„NU STII CE SA IMBRACI? COPIAZA UN «LOOK» DINTR-O REVISTA!”

Aceasta idee face parte din misterele vietii si miturile modei. Revista de moda este sursa principala de informatie. Realizata asa cum trebuie, ea poate influenta si transforma nu doar infatisarea unei persoane, ci chiar si moda. Dar cei care citesc o revista uita ca paginile de moda, aproape ca un adevarat designer, sugereaza, nu dicteaza. Noi nu facem parte din „planeta Tokyo”, unde acei mici asiatici cu apetituri si carduri de credit pe masura intra intr-un magazin cu foaia smulsa din revista si cumpara totul identic.

Rezultatul unui astfel de tratament este de cele mai multe ori jalnic, chiar patetic. Am putea spune intr-un fel ca intri intr-o competitie neloiala cu o fata a carei meserie este sa arate bine. In spatele fiecarei fotografii reusite de moda se ascunde o intreaga echipa, care stie cu exactitate ce sa faca pentru ca rezultatul sa impresioneze, o echipa pe care aproape nimeni nu o are la indemina. Un editorial de moda trebuie tratat ca o lectie de scoala. E ca un text din care profesorul te pune sa scoti ideile principale. Trebuie trecut peste fotografie si trebuie preluat doar ceea ce ti se potriveste sau te poate inspira, in functie de personalitatea si statutul tau social.

Citeste si:

„HAINA IL FACE PE OM!”

Marele mit al modei... Cum spuneam si la inceput, traim intr-o perioada in care imaginea chiar conteaza. Sau sa nuantam: calitatea imaginii conteaza! Haina nu il face pe om, dar il poate scoate din multime. Il poate pune in valoare. Ii poate schimba starea de spirit. Il poate face fericit.

„Nimeni nu poate sa poarte asa ceva!”

Fals si adevarat in acelasi timp. Poate din cauza necunoasterii sistemului modei, multi uita un simplu lucru: nu intotdeauna ceea ce vad intr-o revista sau show de moda li se adreseaza. Moda este ca un supermarket: cumparam doar ceea ce ne trebuie, stim ca ni se potriveste si, din cind in cind, mai dam o raita si pe la celelalte raioane, sa vedem ce mai este nou. Si inca ceva, un lucru important pe care l-am auzit la un designer pe care il respect: orice lucru in lumea asta are un cumparator! Asadar, va rog, sa uitam ca sintem o natie care se pricepe extrem de bine atit la fotbal, cit si la moda.