Este Valentine’s Day rezultatul unei campanii de marketing diabolice, asa cum este etichetata aceasta sarbatoare a dragostei, sau, dimpotriva, marile corporatii nu fac decat sa vina in intampinarea unei nevoi umane?

Teoriile care ar sta la baza succesului de care se bucura la nivel mondial Valentine’s Day, cea a inventiei pur comerciale sau a exploatarii firesti a unei sarbatori cu radacini religioase, au fost analizate pentru Adevarul de doi profesionisti care inteleg fenomenul in profunzime: publicitarul Bogdan Naumovici, fondatorul agentiei 23 Communication Ideas, si sociologul Alfred Bulai.

Cert este ca, indiferent de unde a pornit nebunia Valentine’s Day, pentru comercianti reprezinta o afacere profitabila. Conform estimarilor facute de retailerii din Romania, date oferite cu cateva zile inainte de 14 februarie, vanzarile de ciocolata, cosmetice, vin si flori cresc si de saisprezece ori intre Sfantul Valentin si 8 Martie. Mai exact, a explicat Andreea Mihai, directorul de marketing al unui hipermarket cunoscut in Romania, „romanii sunt euforici cand este vorba de sarbatori. Vanzarile cresc pentru unele produse cu sute de procente, chiar cu 1.500%. Cosmeticele au cea mai mare crestere, dupa care urmeaza fructele exotice, ciocolata, vinul, lenjeria intima.”

Citeste articolul integral pe Adevarul.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri