Teoriile care ar sta la baza succesului de care se bucura la nivel mondial Valentine’s Day, cea a inventiei pur comerciale sau a exploatarii firesti a unei sarbatori cu radacini religioase, au fost analizate pentru Adevarul de doi profesionisti care inteleg fenomenul in profunzime: publicitarul Bogdan Naumovici, fondatorul agentiei 23 Communication Ideas, si sociologul Alfred Bulai.

Cert este ca, indiferent de unde a pornit nebunia Valentine’s Day, pentru comercianti reprezinta o afacere profitabila. Conform estimarilor facute de retailerii din Romania, date oferite cu cateva zile inainte de 14 februarie, vanzarile de ciocolata, cosmetice, vin si flori cresc si de saisprezece ori intre Sfantul Valentin si 8 Martie. Mai exact, a explicat Andreea Mihai, directorul de marketing al unui hipermarket cunoscut in Romania, „romanii sunt euforici cand este vorba de sarbatori. Vanzarile cresc pentru unele produse cu sute de procente, chiar cu 1.500%. Cosmeticele au cea mai mare crestere, dupa care urmeaza fructele exotice, ciocolata, vinul, lenjeria intima.”

Citeste articolul integral pe Adevarul.